כדורי לריאם( LARIAM ) והריון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 30 , אם לילדה , היום בבוקר גיליתי באמצעות בדיקה שאני בהריון. בחודש יולי האחרון היתי בטיול בקניה ונדרשתי לקחת כדורי לריאם נגד מלריה , הכדור האחרון שלקחתי היה ב-17 ביולי. הוראת הרופא בדבר אי כניסה להריון שלושה חודשים אחרי לקיחת הלריאם עדיין מהדהדת בראשי. רצה הגורל ונכנסתי להריון. עד ליום רביעי ה - 10 לאוקטובר אין רופא בקופה שיוכל לאבחן אותי. לדעתי אני נמצאת בערך בשבוע השמיני. חוסר הידיעה מלחיץ. שאלתי היא מה לעשות ? האם לחכות לבדיקת רופא ביו ד' הקרוב או לפנות כבר עכשיו למוקד קופת החולים ? מה יכולה להיות השפעת הלריאם ? ברצוני לציין שמצב בריאותי תקין .
זוהי בדיוק השאלה שקשה לענות עליה בפורום זה. לריאם היא תרופה הנחשבת מקבוצה C . קבוצה זו ניתנת רק ע"פ צורך.כלומר, הסיכון יחסית נמוך אך התרופה ניתנת כאשר הצורך גובר על הסיכון. אופרטיבית - עלייך לפנות , דרך רופאך, לייעוץ טרטולוגי (למשל כפי הניתן ע"י פרופ' אור-נוי בהדסה עין-כרם או הניתן בבי"ח אסף הרופא ועוד) אשר ינחה אותך על הסיכון המדוייק. בהצלחה