מצג עובר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בבדיקה שגרתית אצל הגניקולוג בשבוע 37+2 התגלה עובר במצג עכוז וזאת לאחר שכל זמן זה היה במצג ראש, בשבוע 38 הלכתי שוב לרופא שביצע אולטרא סאונד וגילה שהיא במצג ראש, שאלתי היא מה פשר העניין הזה?- האם זו אינדיקציה לניתוח קיסרי ?- מה עליי לעשות?-
אם העובר במצג ראש תשמחי מצג ראש זו לידה רגילה ונורמלית ומצג עכוז = קיסרי
לא, מצג ראש זה בסדר ללידה רגילה. העובר נע ברחם ומסתובב. אם הוא יחזור למצב עכוז, כנראה שככה נוח לו, אבל יש אפשרות לעשות היפוך לפני הלידה, , אם זה רופא מומחה זה בדרך כלל מצליח. בכל אופן ניתוח קיסרי מבוצע רק במקרה שאי אפשר ללדת רגיל, היום לוקחים פחות סיכונים במצב עכוז, אבל מי שרוצה לנסות לידה במצג כזה -יכולה, בתנאי שאין מצוקה לעובר.