גיל המעבר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 52 לאחרונה החלו אצלי אי סדירויות במחזור, בדיקת דם העלתה ירידה ברמת האסטרוגן. כמו כן נעשתה לי בדיקת צואר הרחם כדי לשלול גידולים, הבדיקה יצאה תקינה. לאחרונה יש לי דימומים במשך כשבועיים אך לא כמו במחזור רגיל, הדימומ ים נפסקים ולאחר כחודש חוזרים שוב לפעמים גם לאחר שבועיים. שאלתי האם זה דבר נורמלי בתקופת טרום גיל המעבר, או שעלי לדאוג שמא משהו לא תקין? אגב, יש לי התקן תוך רחמי, מתי כדאי להוציאו? והאם הוא יכול להיות הסיבה לדימומים? תודה.
ענת הדימומים אותם את מתארת הינם חריגים. ממליץ להוציא את ההתקן ולשקול ביצוע היסטרוסקופיה כדי לבדוק מה הסיבה לדימום.
קראתי במספר מאמרים שבעת שהמחזור נעלם { גיל המעבר] נעלמים גם סימני מחלת הלופוס חיפשתי מאמרים העוסקים בנושא בהרחבה אך לא מצאתי. האם יש אמת בזה ? ואם ישנם מאמרים העוסקים בזה האם ניתן להפנות אותי אליהם. שאלתי השנייה היא: האם ישנה סכנה בלקיחת הורמונים עם גיל המעבר לחולות לופוס? לציון אני חולת לופוס שמתפרץ לעיתים רחוקות מאוד ומתבטא בנשירת שיער מוחלטת ובפריחה על העור. בברכה ]