פטרייה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
התגלתה אצלי פטרייה בנרתיק, והגניקולוגית המליצה לי על נטילת כמוסות 'אסידופילוס'. בבית-המרקחת יעץ לי הרוקח לבצע שטיפות עם משקה היוגורט 'אקטימל' - האם כדאי לאמץ את המלצתו? כמו-כן הייתי מעוניינת לדעת האם ניתן להמשיך ולקיים יחסי-מין בתקופה זו ואילו עוד שיטות ישנן, אשר יכולות להביא לחיסול הפטרייה?
לא מומלץ לבצע שטיפות עם אקטימל (יש שם חוץ מחיידקים טובים גם חומרי טעם, אספרטיים וכל מיני), אבל אפשר לערבב כמוסה-שתיים של אסידופילוס במים ולשטוף. אפשר גם למרוח יוגורט בפתח הנרתיק ולשטוף אחרי מס' דקות, או לעשות שטיפות בחומץ (כף חומץ על ליטר מים), ואפשר להוסיף כמה טיפות של שמן עץ התה. אלה טיפולים מונעים, לטיפול בזמן התפרצות הפטריה לכי לגניקולוג. בזמן הפטריה מומלץ לא לקיים יחסים, פשוט כי זה עלול לכאוב (הפטריה עצמה לא מדבקת).