מיומות ברחם- צורך בניתוח?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לצוות הרופאים שלום רב! אני בת 49. לאחר TVS נמצא :מימדי הרחם 54*61*84 מ"מ בגודל 10 שבועות עובי רירית הרחם :5 מ"מ נצפו מספר מיומות, הגדולה בהן היא "סובסרוזית" על גבעול באיזור הדוגלס (48*51 מ"מ) ומיומה נוספת על קיר הפונדוס האחורי (26*23 מ"מ) ומיומה אינטרמורלית בקידמת הרחם (26*23). השחלות הן בנורמה. שאלתי היא האם אני זקוקה לניתוח כריתה? עד כמה זה דחוף? והאם יש דרך אחרת להפטר מהמיומות??? (שמעתי על טיפולי לייזר וצינתור) אודה מאד על תגובתכם!
אם המיומות לא מדממות או כואבות, את לא חיבת לעבור ניתוח, בגיל המעבר יש להן נטיה להיצטמק.
אלנית היקרה ניתוח לכריתת הרחם הרחם הינו רק אחד מהטיפולים האפשריים במקרים של מיומות. אכן ניתן לבצע גם צינתור וטיפולים ע"י לייזר. יש להתאים לכל אחת את הטיפול המתאים בהתאם לגילה, עוצמת מחזור הווסת, מצב בריאותה הכללי ושיקולים נוספים. כדאי לפנות לרופא מנוסה שיבדוק אותך ויציע לך אילו טיפולים מתאימים לך באופן אישי.