שאלה לד"ר יוסים : רמות FK גבוהות בדם והשלכותיו
דיון מתוך פורום השתלות בשיתוף מרכז רפואי רבין
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לגבי אדם שהוא מושתל כליה , האם יהיה נכון לאמר כי ככל שלמושתל נוצר יותר FK בדם פרושו שיזדקק לפחות פרוגרף על מנת לאזן לרמה תקינה של FK בדם . ומכיוון ששמעתי שפרוגרף עלול לגרום נזק לכליה בטווח הארוך (הצטלקות הכליה וכו...) האם אפשר לאמר כי המסקנה הבאה נכונה : יותר FK בדם == פחות פרוגרף == פחות נזק לכליה בטווח הארוך. אבינועם.
טיפול מונע דחייה בFK (המכונה גם טאקרולימוס או פרוגרף) מתבצע תוך ניטור רמתו בדם.לאחר ההשתלה רמות התרופה המומלצות משתנות: הן גבוהות יותר בתקופה מיידית לאחר הניתוח ונמוכות יותר לאחר מכן. למרות שבאופן עקרוני המשוואה שלך נכונה, לא מומלץ לחולה לווסת בעצמו את המינון של התרופה. זאת בשל סיבות רבות לעליה או ירידה חולפת ברמת FK, כגון שלשולים, טיפול באנטיביוטיקה, בתכשירים למניעת חריון, בתכשירים לטיפול בפטריות, במשככי כאבים ומזונות שונים, כגון מיץ אשכוליות.