גיל מעבר אצל הגברים
דיון מתוך פורום סקסולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר שאלה מתי גיל המעבר חל אצל גברים ומה התופעות?
אצל גברים אין גיל מעבר מוגדר. יש מקרים שגברים שומרים על פוריות עד גיל גבוה למדי. רופא קרוב שלי ספר לי שפצינט שלו בן 80 ביקש להתחתן עם אשה צעירה, אבל ביקש לבדוק אם הוא יכול להוליד ילדים. לתדהמתו של הרופא נמצא שיש לזקן ספירת זרע גבוהה למדי וגם תנועתיות טובה של הזרע. לעומת זאת אצל רוב הגברים יש ירידה אטית של הפוריות ושל התפקוד המיני הרגיל החל מאותן שנים שגם אצל אשה יש גיל מעבר, סוף שנות ה 40 בערך. כאמור הירידה אצל גברים אינה קוראת כמו מהפך אלא ירידה אטית פחות או אטית יותר.
אם תרצי לקרא מידע בנושא, גיל מעבר אצל גברים נקרא - אנדרופאוזה andropause ,