תחושה של יובש בנרתיק

דיון מתוך פורום  סקסולוגיה

16/07/2023 | 10:54 | מאת: אפרת

שלום בת 48, בריאה בד"כ, מטופלת בתרופות נוגדי דיכאון וולבוטרין וסרנדה. הבדיקות האחרונות שלי אצל הרופא נשים תקינות לחוטין ואני לא סובלת משום תסמין של גיל המעבר. מזה כמה חודשים אני מרגישה מיובשת. באופן כללי אני מרגישה כל הזמן צמאה, לא משנה כמה מים אני שותה אבל הדבר העיקרי הוא תחושה של יובש קיצוני בנתיק וזה לא משהו שחוויתי אי פעם. ביום יום אני לפעמים מרגישה צריבה קלה, אבל זה בעיקר מפריע בקיום יחסי מין וגורם לכאבים בעת החדירה ושימוש בחומרי סיכה לא ממש עוזר. אני חושבת שאולי הסרנדה הוא הגורם אבל אני לא יודעת אם כדאי לי להפסיק. האם יש תרופה/תוסף/תכשיר כלשהו שעוזר לזה?

נוגדי דיכאון יכולים לגרום לחוסר חשק ויובש נרתיקי. לא ציינת אם את משתמשת האמצעי מניעה. גלולות גם יכולות לגרום לזה. בכול מקרה אם את בלי אמצעי מניעה יתכן ואםשר להתחיל טיפול בוגיפם לנרתיק על מנת לבנות את הריקמה בנרתיק ולמנוע את הצריבה והיובש. יש להתייעץ עם רופא הנשים שלך.

16/07/2023 | 23:10 | מאת: אפרת

אני משתמשת בקונדומים אבל לא בגלולות לפי מה שקראתי על וגיפם, זה עבור נשים שסובלות מתסמינים של גיל המעבר ואני לא סובלת מהם, חוץ מהיובש שלדעתי הוא תוצאה משימוש בסרנדה. האם זה בסדר לקחת למרות שאין לי תסמינים של גיל המעבר?

מנהל פורום סקסולוגיה