קולונוסקופיה \ גסטרוסקופיה בהרדמה כללית

דיון מתוך פורום  הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב

25/03/2021 | 18:25 | מאת: מיכאל

שלום, אני בן 37 בריא באופן כללי. הופניתי לבדיקת קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה ואני מדאוג מהאפשרות שאתעורר תוך כדי הבדיקה כי הטשטוש לא יהיה עמוק מספיק. לאור זאת, בקשתי לברר את האפשרות לבצע את הבדיקה בהרדמה כללית בכדי לוודא שאהיה רדום בהמלך כל הבדיקה. יש לי שתי שאלות לגבי התהליך של ההרדמה הכללית. 1. האם הרדמה כללית בבדיקות מסוג זה תדרוש ביצעו אינטובציה? 2. במידה וכן, באיזה שלב הטובוס יוסר? האם אהיה בהכרה או לא? אני מעוניין להקטין את האפשרות שאתעורר עם עצם זר בגרוני ולכן אני רוצה לבחור בין האפשרות לעבור את ההליך בהרדמה כללית או בטשטוש עמוק. אשמח לשמוע את המלצתך בנושא, מה עדיף? המון תודה! מיכאל.

31/03/2021 | 09:15 | מאת: פרופ' ליאוניד אידלמן

שלום רב, במקרה זה אני ממליץ על ביצוע הפעולה בטשטוש עמוק על ידי רופא מרדים, תוך כדי כך אין חובה לבצע אינטובציה. בברכה, פרופ' ליאוניד אידלמן מנהל מחלקת הרדמה

02/04/2021 | 14:11 | מאת: מיכאל

פרופ' אידלמן שלום, המון תודה על התשובה המהירה. שתי שאלות נוספות ברשותך: 1.     פניתי למספר מכונים \ בתי חולים ובאף מקום לא הציעו לי את האפשרות של טשטוש עמוק המבוצע ע"י רופא מרדים. האפשרויות שניתנו הן טשטוש עמוק ללא נוכחות רופא מרדים או הרדמה כללית. האם תוכל להמליץ על מקום בו ניתן לבצע את הבדיקה בצורה שהמלצת? 2.     במידה ולא אצליח למצוא מקום לבצע את הבדיקה בצורה שהמלצת, איזו מן האפשרויות המוצעות כדאי לי לבחור? הרדמה כללית כולל אינטובציה או טשטוש עמוק המבוצע ע"י גסטרואנטרולוג? כאמור, אני מעדיף את האפשרות בה יש לי את הסיכוי הנמוך ביותר להתעורר עם עצם זר בגרוני.   שוב המון תודה על עזרתך! מיכאל.

מנהלי פורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב