הפסקת עישון ותחושות מוזרות
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, הפסקתי לעשן לפניי שבועיים, לאחר 15 שנים של עישון. אין לי כוונות לחזור לעשן (ואני מקווה שגם אצליח) ואני לא משתמשת בזייבן או בכל תרופה אחרת. אך אני עוברת דבר מאוד מוזר מאז הפסקת העישון, כל מיני תופעות פיזיות, כגון: דפיקות לב מהירות, תחושה של לחץ בחזה.... האם ייתכן שאלו תגובות של הגוף לגמילה מהניקוטין? כמו כן, אני בתהליך של דיאטה ואין לי רצון להשמין חזרה (אחריי שירדתי כבר 20 ק"ג, בשנה האחרונה).... האם יש מצב של הפסקת עישון ואי השמנה? אני עוסקת בפעילות גופנית קבועה ואוכלת בצורה מבוקרת.... אשמח לקבל את תשובתך. בברכה, כוכב.
שלום כוכב, הסמפטומים שציינת קשורים לתסמונת הגמילה מהניקוטין, החומר הממכר. תקפידי על אורח חיים בריא כמקודם: אכילה מאוזנת, פעילות גופנית, שתייה מרובה של מים ומודעות - כולם תורמים למניעת עלייה במשקל. לא בהכרח מעלים במשקל. לעיתים יש תחושה של מלאות עקב השינוי בחילוף החומרים. בהצלחה, ד"ר איה פלג