כדורי זיבן
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רציתי לדעת מה זה כדורי זיבן ואם זה מזיק .? וכמה זמן לוקחים אותם.?
שלום מאיה, כדורי הזייבן מאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות לצורך גמילה מעישון. מדובר בתרופת מרשם הניתנת על ידי הרופא המטפל. התרופה ממתנת סמפטומי הגמילה הפיזיים, מדכאת הרצון לעשן וממתנת העלייה במשקל. בשלושת הימים הראשונים נוטלים טבליה אחת ומהיום הרביעי ואילך, שתי טבליות, בהפרש של 8 שעות ולא יאוחר מהשעה 4-5 אחה"צ. משך הטיפול כחודשיים (120 טבליות). כמו לכל תרופה, גם לזייבן תיתכנה תופעות לוואי כדוגמת: יובש בפה, סחרחורות, בחילה ונדודי שינה ויש להיות מודעים לכך. יעילות התרופה בגמילה מעישון מוכחת במחקרים רבים. בהצלחה, ד"ר איה פלג