הפסקת עישון
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הפסקתי לעשן לפני 70 יום. אני חווה מצבים של חולשה, עצבות, ותעוקת לב. ברצוני לדעת האים אלו תסמינים של הפסקת העישון? ואים כן, כייצד אפשר למזער את התחושות הללו? מודה לתשובה.
מוטי שלום, חלק מהתחושות שציינת (חולשה, עצבות) קשורות לתהליך הפסקת העישון, בעיקר לאחר שנים של עישון. לגבי תעוקת הלב, הדבר מצריך בדיקה של רופא על מנת לשלול בעייה רפואית כלשהי. החולשה והעצבות שכיחים והם יחלפו. אחד מהחומרים בעשן היסגריות הוא הניקוטין, שהווא סם מעורר, המשפיע על מערכת העצבים המרכזית. בהעדרו ניתן להרגיש חולשה, בעיקר בשלבי הגמילה הראשונים. לגבי העצבות, היא קשורה לתהליך הפרידה מהעישון. תחושות אילו מתמתנות ועוצמתן נחלשת, בעיקר לאחר שמתחילים לחוש את היתרונות הרבים של ההפסקה. צריכים הרבה סבלנות, ששת החודשים הראשונים אינם קלים! בהצלחה, איה