גמילה ותופעות לוואי
דיון מתוך פורום גמילה מעישון
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני בן 34 עישנתי 20 סיגריות ביום, במשך 7 שנים. הפסקתי לעשן לפני כ 3 שבועות, ללא שימוש בתרופות או בניקוטין ישנן מספר בעיות שמטרידות אותי מעבר לעלייה במשקל שהיתה צפויה מופיעה אצלי גם עייפות, אני נרדם הרבה יותר מוקדם וישן יותר שעות כמו כן יש לייובש בחלל הפה והאף, לא משהו קשה אבל עדיין מטריד האם יש קשר בין הפסקת העישון לבין התופעות? מהו הזמן הקריטי, שאחריו אוכל לאמר שבאמת נגמלתי (לפחות פיסית), מפני שיש לי מחשבות על סיגריות במהלך היום. תודה רבה
שלום ארז, העלת מספר נקודות ואתייחס אליהן בנפרד: 1) לגבי העלייה במשקל - ישנן מספר סיבות לעלייה במשקל פיזיות והתנהגותיות, אך ניתן למתנן. לגבי החלק הפיזיולוגי - ניקוטין הוא סם מדכא תאבון ובהעדרו יש עלייה בתאבון, בנוסף, חוש הריח והטעם משתפרים ומעלים תאבון וכ'. חלק זה משתפר עם הזמן וחוזרים לדפוסי האכילה הקודמים. לגבי החלק ההתנהגותי - מקורו בפיצוי שרוצים לקבל למשל בסיום ארוחה ובהקשר להעסקת הפה. בחלק זה ניתן לשלוט למשל: בסיום ארוחה לקום מהשולחן, לצחצח שיניים וכ'. ניתן למתן בולמוס האכילה! 2) לגבי תחושות העייפות והיובש - ניקוטין הוא סם מקבוצת הסמים המעוררים את מערכת העצבים המרכזית. בהפסקת העישון אתה חווה סימפטומים של תסמונת גמילה, שיכולים להתמשך כשלושה שבועות. התחליפים התרופתיים שהחלטת לא להעזר בהם מקלים על תחושות אילו! 3) המחשבות על הסיגריה הן חלק מתהליך הגמילה, הנפשית בעיקר, והן תלוונה אותך בתקופה הקרובה. ולכן, התופעות שציינת ידועות והן תתמתנה ותחלופנה, צריכים להעזר בסבלנות. בהצלחה, איה
תודה לך על התשובות מקווה לטוב!
הפסקתי לעשן לפני כעשרה ימים במהלכם עישנתי שתי סיגריות. נהגתי לעשן כ- 15 סיגריות ביום. בניגוד לציפיותי, ככל שהזמן עובר זה לא הולך ונהיה קל יותר. מה שמטריד אותי בעיקר זה, וגורם לי "אוטוטו" להישבר זה העצירות והחשש מפני עלייה במשקל. עד כה, אני מצליחה לא לזלול יותר מהרגיל, פרט להרבה סוכריות ללא סוכר, מסטיקים, גזרים ומלפפונים. רציתי לשאול שתי שאלות: 1. האם אכן סיגריה מזרזת כל כך את חילוף החומרים כך שהגוף מפתח תלות בסיגריה על מנת ללכת לשירותים? כמה זמן זה אמור להימשך? האם יכול להיות שאעלה במשקל בגלל ההאטה בחילוף החומרים גם אם לא אוכל יותר? 2. אני נעזרת במסטיק ניקוטין, בערך כ- 5 ביום. האם כדאי להגביל את עצמי בשלב זה? כלומר, האם צריכת הניקוטין באמצעות המסטיק זהה לחלוטין לצריכתו דרך סיגריה?