פסוריאזיס עיקש בראש

דיון מתוך פורום  רפואת עור

27/11/2003 | 09:45 | מאת: מ.א

אני מאובחנת כחולת פסוריאזיס בכפלי הגוף (כפלי ישבן, מאחורי האוזניים, בתי השחי, קרקפת, טבור). ראוי לציין שבשנה האחרונה חל אצלי שיפור עצום עד כדי העלמות המחלה חוץ ממקום אחד: הראש. יש לי פסוריאזיס בראש, באיזור שמעל האוזן (ורק בצד אחד של הראש). אני מטופלת ע"י משחות רבות, אמצעי סיכוך, שמפואים אך שום דבר לא עוזר. רוב השמפואים שנותנים לי הם לטיפול בקשקשים. הבעיה שלי איננה קשקשת ממש אלא ריכוז של יובש, מעין "גבעות" יובש, לעיתים ממש מלווה בפצע. כמובן, אם אגרד את האיזור התוצאה תהיה- קשקשים אך זה לא קשקשים מפוזרים. לא מצאתי שום טיפול יעיל. כל המשחות ואמצעי הסיכוך לא מטפלות בבעיה מהשורש אלא רק בסימפטום (משנות את תחושת היובש הקיימת כל עוד שהמשחה נמצאת על השיער) ויתרה מכך, זה לא אסתטי משום שהשיער שלי נראה תמיד משומן ומאוד קשה להסיר את השומניות. לעיתים, רק לאחר 3 שבועות או יותר, מוסרת השומניות של המשחה למרות שאני חופפת מדי יום. שאלותי: 1. האם טיפול פוטותרפי מתבצע בראש? האם הוא יכול לעזור? 2. האם יש טיפול אחר מתאים? 3. מה יש להומאופתיה להציע בנדון? 4. שאלה כללית: ראיתי שההומאופט רמי מור מגיב הרבה באתר זה. האם הוא הומאופת מורשה, האם יש כאן כאלו שמכירים אותו ואת עבודתו, האם הרופאה ממליצה עליו, האם הוא חלק מהנהלת הפורום או מגיב כמו כל אחד מאיתנו?

01/12/2003 | 00:49 | מאת: elish

יש לי אותה הבעיה, רשמו לי תכשיר שרוקחים אות ובמיוחד לי. אשתמש ואספר לך אם זה עובד. לרופאים אין מושג מה עובר עלינו. נותנים משחה שטובה ליום יומיים כי השטח גדול. ומשחה ממש לא אסטטית על עור הראש כי זה נראה כאילו לא חפפתי שנתיים. קניתי לעצמי מתוך הבנת הענין שמן נבט חיטה בחנות טבע. שמתי את השמן בתוך בקבוק של צבע לשער שיש לו פיה(בקבוק נקי כמובן) דקה , זה מאפשר לי לחדור לעומק השיער ולטפטף את השמן במקום הנגוע. זה מאד מרגיע ובאמצעות שמפו פשוט יורד ללא בעיה. רצוי להיות כמה שעות עם זה על הראש כי זה מאד מרכך את הגלדים העבים, אחר כך לסרק במסרק צפוף והכל יורד. הגירודים הם תוצאה של יובש ולדעתי גם מתפתחת פטריה מתחת לגלדים שנמצאים יותר מדי זמן על הקרפת. ממש דבוקים אליה ולא ניתנים להסרה אלא במלחמה עיקשת.

01/12/2003 | 00:54 | מאת: elish

יש לי אותה הבעיה, רשמו לי תכשיר שרוקחים אות ובמיוחד לי. אשתמש ואספר לך אם זה עובד. לרופאים אין מושג מה עובר עלינו. נותנים משחה שטובה ליום יומיים כי השטח גדול. ומשחה ממש לא אסטטית על עור הראש כי זה נראה כאילו לא חפפתי שנתיים. קניתי לעצמי מתוך הבנת הענין שמן נבט חיטה בחנות טבע. שמתי את השמן בתוך בקבוק של צבע לשער שיש לו פיה(בקבוק נקי כמובן) דקה , זה מאפשר לי לחדור לעומק השיער ולטפטף את השמן במקום הנגוע. זה מאד מרגיע ובאמצעות שמפו פשוט יורד ללא בעיה. רצוי להיות כמה שעות עם זה על הראש כי זה מאד מרכך את הגלדים העבים, אחר כך לסרק במסרק צפוף והכל יורד. הגירודים הם תוצאה של יובש ולדעתי גם מתפתחת פטריה מתחת לגלדים שנמצאים יותר מדי זמן על הקרפת. ממש דבוקים אליה ולא ניתנים להסרה אלא במלחמה עיקשת.יש עוד פתרון והוא לחפש מוצר די נוזלי המכיל כמות גדולה של UREA חפשתי הרבה ולא מצאתי, אך אשאל את הדרמטולוג שלי בביקורי הבא מה עושים. האוריאה האו השתנן וממיס תאים מתים ויעיל מאד. נמצא כמעט בכל מוצרי סדרת ד"ר פישר הנקראת יו-לאקטין. אך כמות האוריאה שם לא מספיקה כלל למטרה זו. ניסיתי למרוח על הראש קרם יו-לאקטין פורטה , כמובן שהכמות לא מספיקה לשטח הגדול הזה, אך הגלדים מתקלפים אחרי כשעה עם מסרק דק. תחילה יש קצת היקצוצים אך עובר כעבור כמה דקות. כל שאר המוצרים לא יעילים עד כה..!!!!! נקוה לטוב.

02/12/2003 | 11:10 | מאת: מ.א

תודה רבה שהגבת. צרת רבים היא חצי נחמה...... מי יודע, אולי דרך שיתוף נוכל לעזור אחד לשני...... כמה דברים: 1. גם לי רככו בבית מרקחת תרופה שמכילה: חומצה סליצילית+ שמן פרפין+ וזלין. הבעיה עם התכשיר שהוא מאוד שומני והשומניות שלו לא יורדת אפילו לאחר 10 חפיפות. לא אסתטי.........יתרה מכך, הוא רק משמן את האיזור ולא מרפא....... 2. אין צורך לשאול את הדרמטולוג שלך לגבי האוריאה. אני אענה לך: יש שמפו מאוד נחשב שנקרא "קסריאל לקרקפת"- נוזל לטיפול בקשקשים ובעור יבש על הקרקפת. השמפו מכיל 30% אוריאה. הוא עלה לי 180 ש"ח. אני מקווה שהוא יעזור לך. לי הוא לא עזר כלל!!!!!!! 3. מה כמות האוריאה במוצרים של דר' פישר? 4. מדוע קנית דווקא שמן נבט החיטה? האם סגולותיו קשורות בעור? 5. מה ההבדל בין דרמטולוג לרופא עור? איך פונים לדרמטולוג? שיהיה יום טוב, הרבה בריאות.........