טורבינות האף

דיון מתוך פורום  חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה

17/01/2013 | 21:35 | מאת: טום

מה תפקיד קונכיות האף ? והאם כריתה שלהם עקב גודש כלי דם שמפריע לנשימה תקינה פוגעת בתפקוד הריריות, או ליובש ? והאם כשהמצב הבסיסי הוא יובש באף מומלץ לבצע הקטנת קונכיות בשיטה אחרת שהיא לא כריתה ? אם כן, אלו שיטות יש ?

לקריאה נוספת והעמקה
19/01/2013 | 09:00 | מאת: פרופ' פינקלשטיין

שלום רב, ככל הנראה מטרתן להגדיל את שטח פני האף. עם זאת כאשר האף סתום והנשימה מבעד לפה הרי שממילא הן מאבדות כל תפקיד. כריתה שלמה של קונכיות האף התחתונות היא נושא לויכוחים רבים ובעיקר לאמונות טפלות מרובות. במדינת ישראל בוצעו בשלושים שנה האחרונות לעניות דעתי כמאה אלף כריתות קונכיות ובמקרים רבים מאד כריתה שלמה. טרם ראיתי בעיני מקרה שהניתוח גרם ליובש. יש מקרים שהניתוח לא פתר את בעיית הקושי בנשימת אף, אך טרם ראיתי משהוא שכריתה שלמה של קונכיות תחתונות גרם לקושי בנשימת אף. לכן יש מי שכורת חלקית ומי שכורת מלא. הניתוח צריך להתבצע בטכניקה אנדוסקופית ובאמצעות המכשור האנדוסקופי הקיים. ניתן בעדינות לצרוב את הגדמים ואין צורך בד"כ בטמפונים ואף לא באשפוז אם לא נעשה גם ניתוח אחר. כל השיטות האחרות כדיאטרמיה, לייזר, הקפאה וקובלציה או נכשלו לחלוטין או לא הוכיחו את עצמן. בברכה פרופ' יהודה פינקלשטין

19/01/2013 | 20:53 | מאת: טום

תודה פרופ' פינקלשטיין הדילמה שלי היא כזו. במשך היום בדרך כלל אני מצליח לנשום דרך האף אולי לא בצורה אופטימלית (ייתכן ואני כבר לא יודע מה אופטימלי מרוב שאני סובל) אבל מצליח איכשהו. בתקופות שבהן יש פריחה לעצים שאני אלרגי אליהם, אני סובל, וזה מתבטא אמנם בעיקר באף, אך גם קצת בעיניים ובגרון. כמו כן, בשכיבה, זה יכול ממש להפריע לי לשינה. בדרך כלל כשאני מגיע לרופא, האף פתוח, ואז הוא לא מתרשם שחובה לנתח. מה המלצתך במקרה כזה? והאם זה עלול להחמיר את היובש שכבר יש לי ?

מנהל פורום חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה