ניתוח מחיצת האף

דיון מתוך פורום  חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה

06/01/2013 | 19:48 | מאת: ירון

שלום ברצוני לשאול בבקשה כמה שאלות לגבי הניתוח. 1. מה השיטה הכי פחות טראומטית לניתוח שכזה ? 2. איזו הרדמה נדרשת ? 3. כמה זמן החלמה עד שאפשר לנשום דרך האף ? 4. האם למחיצה יש נטיה לחזור לסורה או שהניתוח מתקן את הסטיה לתמיד ? 5. האם ישנה אפשרות ללא טמפונים ? (שמעתי שיש שיטה עם פלסטיק שתופרים למחיצה במקום טמפונים) והאם בשונה מטמפונים זה מאפשר נשימה מיד בסיום הניתוח ? 6. מה הייתרונות של טמפונים מתכלים לעומת רגילים, ומה החסרונות ? 7. הבנתי שיש אופציה לצינורית פלסטיק שתאפשר מעבר אוויר. לכאורה זה נשמע פנטסטי, האם זה כך ? והאם כל השיטות דלעיל נעשות בכל הבתי חולים ובמסגרת רפואה ציבורית ? אודה לך מאוד על מענה בנושא (אני מוטרד מהניתוח, וכן מהעובדה שלאחר ניתוח יש אטימה מלאה)

לקריאה נוספת והעמקה
06/01/2013 | 21:35 | מאת: פרופ' פינקלשטיין

שלום רב, השיטה האופטימלית היא המבוססת על מכשירי ברזל ומבוצעת בחלקה באמצעות מכשור אנדוסקופי. הרדמה מקומית אפשרית אך הכללית עדיפה ומומלצת. זמו ההחלמה הוא כשבוע. אם האף ישר והניתוח מבוצע נכון המחיצה איננה מתעקמת מחדש. מאחר ובד"כ אין צורך בטמפונים הרי שאין צורך בטמפונים עם צינוריות שגם ממילא בד"כ נסתמות ואינן מועילות. אכן בהחלט ניתן לנתח ללא טמפונים. לעיתים רחוקות אין ברירה ויש להשאיר טמפונים. אין צורך בתומכני פלסטיק. מאחר ובד"כ אין צורך כלל בטמפונים הרי שגם המתכלים מיותרים. השיטות קיימות ונפוצות. בברכה פרופ' יהודה פינקלשטין

06/01/2013 | 22:37 | מאת: ירון

אם אני מבין נכון, מטרת הטמפונים היא גם כדי לעצור דימומים, וכן כדי לשמש כתומכנים שממלאים את חלל האף ושומרים על המחיצה. בהנחה ואכן זה כך, איך מבצעים ניתוח ללא טמפונים ושיענה על 2 הבעיות הללו ? בהחלט הרגעת אותי לגבי זמן ההחלמה, ואם מדובר בשבוע של סבל ולאחר מכן האף משוחרר לנשימה, זה שווה.

מנהל פורום חיך ושפה שסועים, הפרעות דיבור ובליעה