העל הקשר בין אורטיקריה כולינגרית לאלרגיה.

דיון מתוך פורום  אורטיקריה - סרפדת, חרלת

19/08/2017 | 18:24 | מאת: אורטיקריה ואלרגיה.

שלום רב ד"ר, מזה כחצי שנה מופיעות על פני עורי בכל פלג הגוף העליון התפרציות אשר אובחנו השבוע בידי אלרולוגית בכירה כאורטיקריה כולינגרית. מדוע איבחנה זאת אלרולוגית? ובכן, רופאת העור שלי לא נקטה בשם התופעה בשלב מסוים מאז הצגתי את תלונתי בפניה, אך היא הפנתה אותי לקיום משטח טסט לאלרגיה במחשבה שזו תגובה אלרגית של העור לדבר מה. קראתי באינטרנט שקיים קשר בין קיומה של תגובה מסוג זה לבין אלרגיה, ולכן אני מניחה שרופאת העור שלי הפנתה אותי לבצע בדיקת אלרגיה במחשבה ששם יתגלה הגורם לאלרגיה המעורר תגובה זו בי, כביכול. יש לציין שמשטח האלרגיה שנעשה לי יצא שלילי, משמע אינני אלרגית. האם זה נכון? אשמח לשמוע מעט יותר על הקשר בין אלרגיות לבין אורטיקריה כולינגרית - אם זה קיים בכלל. אני יודעת שאלרגיה איננו הגורם היחידי להופעת אורטיקריה על פני העור, כמובן. בתודה מראש ובברכת שבוע מקסים!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך. שאלתך חשובה מאד- אורטיקריה כרונית ברוב המקרים אינה מחלה אלרגית אלא אימונולוגית- רוב המקרים הנם על בסיס אוטואימוניות ( כלומר מערכת החיסון תוקפת את העור) ולכן אין זה מפליא שהטסטים שליליים.

27/08/2017 | 21:10 | מאת: אורטיקריה ואלרגיה.

תודה רבה על התייחסותך, ד"ר. אם אכן אין קשר בין אלרגיה לתגובה מעין זו, אם כך מדוע הפנתה אותי רופאת העור לבדיקת אלרולוג? האם את יכולה לחשוב על סיבה אפשרית לכך? אשמח שוב לשמוע דעתך. ייתכן וטעתה בהבחנתה, שזה בהחלט בסדר גמור, מטעויות לומדים, שהרי האלרולוגית נתנה לבעיה שם ומענה רפואי. המשך שבוע נפלא!

כי האלרגולוג הוא גם אימונולוג (אותה התמחות) והוא הכתובת הרפואית הנכונה לטיפול באורטיקיריה כרונית

מנהל פורום אורטיקריה - סרפדת, חרלת