IGF-1 גבוה בבדיקת דם, מה משמעותו?
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום IGF-1 גבוה באדם בן 40+ בבדיקות דם בשנה האחרונה. בדיקות הדם נעשו לצורך מדידת טוסטוסטרון במסגרת ממעקב אחר טוסטוסטרון תוך טיפול בטוסטוסרון תחליפי.(GH נבדק פעם אחת והיה נמוך מהנורמה) פרולקטין וקורטיזול תקין. IGF-1 255.70 NG/ML ( 76.00- 237.00) (.........)* מה הסיבה לזה? ומה המשמעות של זה, אם בכלל? והאם רמות גבוהות של IGF קשורות בסיכון גבוה למחלות כלשהן? תודה
פקטור גדילה דמוי אינסולין 1 (באנגלית: Insulin-like growth factor 1, ובקיצור: IGF-1) הוא הורמון חלבוני טבעי המיוצר בעיקר בכבד, בעל מבנה דומה מאוד לאינסולין. להורמון חשיבות גדולה בגדילת ילדים. ההורמון מצוי בעיקר אצל ילדים ומתבגרים ויש כל מיני השערות בנוגע לתפקיד שהוא משחק בגידולים ממאירים או במחלות שונות...אני ממליץ שתשאל בפורום אנדוקרינולוגיה שם הם מומחי תוכן ובקיאים בשאלה שכזאת