בדיקות דם אחרי קבלת סטרואידים
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר לוין, אני בת 45. רוצה לגשת לרופאת המשפחה כדי לבקש בדיקות דם. לא עשיתי כשלוש או ארבע שנים. לאחרונה קיבלתי טיפול בפרדניזון 60 מ"ג בשל ירידת שמיעה פתאומית עצבית. רציתי לבקש מרופאת המשפחה בדיקה לגבי הקורטיזול, לוודא שהייצור העצמי בגוף שלי לא נפגע בגלל הסטרואידים החיצוניים. האם מקובל לוודא את זה? ותוכל לומר לי בכל אופן מה שם הבדיקה? בדיקה של בלוטת האדרנל? יש עוד בדיקות שכדאי לבקש אחרי קבלת סטרואידים? אולי סוכר? תודה רבה!
אין השפעה בד"כ לאחר נטילת סטרואידים למעט חריגות קטנות במדדים שאינם חשובים כל המדדים בד"כ מתאזנים וחוזרים לנורמה הסוכר בד"כ יהיה גבוה אבל גם זה מתאזן תתייעצי ברופא שלך - כנראה שאין צורך בבדיקות בריאות שלמה ובהצלחה