עמילאז מוגבר
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר' שלום , בעקבות יובש בפה בעיקר במהלך השינה נשלחתי למספר בדיקות דם , בין היתר נבדקתי לעמילאז' ב 25.04.21 , עמילאז' יצא 128 ( הטווח בין 0 ל 100 ),כל יתר הבדיקות תקינות. עשיתי ב 26.04.21 שתי בדיקות אולטרה סאונד כולל לבלב - הכל היה תקין לחלוטין - הלבלב הודגם בגודל ובמבנה תקינים. בדיקה חוזרת ב 30.05.21 עמילאז' בדם יצא 130, עמילאז' בשתן 158 (הטווח בין 32 ל 641) וליפאז יצא 28 ( הטווח בין 0 ל 60). ב 05.09.21 עמילאז בדם יצא 145, ועמילאז' בשתן 44.5 , ליפאז יצא 49.7 ( עלה מ 28 ל 49.7 ), ( הטווח של ליפאז בין 0 ל 60). אשמח לדעת מה עושים כעת , האם זה שהליפאז עלה מ 28 ל 49 בשלושה חודשים זה נורמלי? (אני מבין שזה עדיין בטווח הנורמה- אני כמובן חושש מעלייה נוספת) מה זה אומר שישנה ירידה חדה בעמילאז' בשתן מ 158 ל 44 ( זה רומז על משהו? ) במקביל לעליה ברמת עמילאז' מ 130 ל 145 על פני שלושה חודשים אציין כי עשינו בירור מאוד היקפי של בלוטות הרוק כולל אולטרה סאונד ומיפוי גרעיני של בלוטות הרוק והכל תקין בהן . אני גם מרגיש מצוין ללא סימפטומים אשמח להנחיות , אני ממש מוטרד שימי
כרגע נשמע כי רק צריך לעקב לעלייה הזאת אין ממש משמעות כרגע-בלי תסמינים או תלונות לעקב ולהמתין בצלחה ובריאות שלמה