תוצאות בדיקות דם
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני פונה לגבי אבי. הוא בן 59, עם עודף משקל, מקבל טיפול ליתר לחץ דם, וברקע המשפחתי יש מחלות לב (אבא שלו ואח שלו לקו באוטם שריר הלב בגילאים צעירים יותר). לאחרונה הוא עשה בדיקות דם שגילו ערכים גבוהים של כולסטרול רע ונמוכים של כולסטרול טוב: כולסטרול כללי-216 Hdl-37 6.ldl-124 טריגליצרידים:269 בנוסף, גם הסוכר קצת גבוה ועומד על 102. רופא המשפחה לא מתרגש מתוצאות בדיקת הדם ואמר שאין פה דחיפות, שהסוכר בסדר ושיש קצת שומנים גבוהים ושהוא צריך לעשות פעילות גופנית. האם כך גם אתה רואה את פני הדברים ושינוי באורח החיים זה מספיק, או שמא בגלל הרקע המשפחתי והתוצאות הגבוהות הוא צריך להתחיל לקבל טיפול תרופתי ולעבור בדיקות יותר מעמיקות?
שלום רב, אני חושב שרופא המשפחה צודק-בשלב ראשון עושים שינוי אורחות חיים פעילות גופנית ושינוי תזונה אם ללא הטבה-אז עוברים לטיפול תרופתי בהצלחה