קשר בין סכרת ולח"ד ובעיה בכליות
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום במסגרת בירור רפואי בחשד לאבנים בכליות, היו ממצאים של אבנים, וכן "הידרונפרוזיס בכליה אחת, כ"כ נכתב שאותה כליה בצקתית ועם עכירות של שומן סביבה. מה זה הבצקת עם העכירות של השומן? האם 2 הדברים (ההידרונפרוזיס, והבצקת עם העכירות) הם תוצאה של האבנים או בעיות בפני עצמן שדורשות בירור והתייחסות? והאם יש להם קשר ליתר לח"ד וסכרת? ובמידה והן קשורות ישירות לאבנים, האם מדובר במצב הפיך? 2 הדברים הללו אמורים להסתדר אם החסימה תוסר? תוך כמה זמן? תודה רבה
שלום רב, עושה רושם ממה שכתבת כי מבוצע בירור לאבנים ואז בהחלט יכול ואם יש אבן שחוסמת אפילו במעט נגרם הידרונפרוזיס. בכל מקרה צריך להסתכל על כל הממצאים יחד ולהבין. יתר לחץ דם וסוכרת בשלבים מתקדמים יכולים לגרום לפגיעה כלייתית בריאות שלמה