מחסור בויטמין D
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 36 ולפני כשנתיים עשיתי פעם ראשונה בדיקת דם לויטמין D. קיבלתי תשובה כי יש מחסור חריג ונרשם לי טיפות של 400 יחב"ל. אחרי תקופה הפסקתי עם הטיפות. לאחרונה שוב עשיתי בדיקה ושוב אותו המחסור בויטמין D. ברור לי שיש לי בעיות של מחסור מויטמינים בגלל תזונה, אך מדובר בויטמין שמקורו בשמש ולכן לא ברור לי מאיפה החוסר. אין לי שום גורם שיסביר זאת. אני בעלת עור לבן (בהיר מאד), מבלה הרבה בחוץ בשמש, ועם בגדים קצרים. לא צורכת תרופות. האם יכולה להיות סיבה למחסור? תודה
לא חייבת להיות סיבה-גם בישראל שטופת השמש יש הרבה אנשים עם מחסור בויטמין D ולכן מקבלים תוספים-זה נורמלי