ערכים גבוהים בבדיקות דם
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב בת 55 חולת קרוהן. בבדיקת דם שביצעתי לאחרונה נכתב DNA (ds) ab13 כאשר הערך המקסימלי התקין הוא 6 אציין כי ספירת הדם תקינה Complement c3,c4,rheumatoid factor תקינים מצורף קישור שבו ניתן לראות את שאר בדיקות הדם השונות שהרופאה נתנה https://ibb.co/k6957fP רציתי לשאול מה יכול לגרום לעליה בערכים הנ״ל? האם יכול להיות שמדובר בסרטן? תודה מראש
אציין שלפני 5 שנים ערך הבדיקה היה תקין והיה 4
אם ברשותך אפשר עוד שאלה ראיתי בויקיפדיה שמיאלומה יכולה לגרום לעלייה בערך הנ״ל There is little evidence supporting the association between anti-dsDNA antibodies and other diseases. Occasionally the monoclonal proteins produced by myeloma patients can be anti-dsDNA. האם זה באמת נכון? האם העובדה שרק ערך זה גבוה וכל שאר הערכים תקינים יכולה לרמוז שמדובר במחלה סרטנית? תודה