גישה בתוספת חומצה פולית?
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום ד"ר. אני בן 38 ובריא פרט לכולסטרול גבוה וחרדות. בבדיקת דם יצא לי ערך של חומצה פולית 3.52 ng/ml כאשר הטווח התקין לפי ערכי המעבדה הינו מעל 5.38 ng/ml יש צורך לנטילת חומצה פולית 5 מ"ג משך 3 חודשים? מה קורה אחרי 3 חודשים? צריך להמשיך לקחת מינון תחזוקתי או אחת לשנה בדיקת דם ובהתאם רק אם יש חוסר אז לקחת שוב 3 חודשים? מה גישה בנושא זה?
אין צורך בנטילת חומצה פולית גם אם הערך יצא נמוך כפי שציינת בלי שבדתק את כל משק הברזל אם אין ירידה במשק הברזל ו/או תסמינים-אין צורך ליטול חומצה פולית