בדיקת שתן לכללית ולתרבית
דיון מתוך פורום רפואה פנימית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, עשיתי בדיקת שתן לכללית שיצאה תקינה . בתרבית שתן יצא חיידק אי קולי. הייתי אצל אורולוג שאמר שאם אני מרגישה טוב יתכן והחיידק אינו קשור לשתן ולכן אין צורך באנטיביוטיקה.לעומת זאת רופא משפחה במקרים קודמים רשם לי אנטיביטיקה.מה דעתך?
בגדול... לכולנו יש את חיידק האי קולי. שכמובן קשור לצואה ולמערכת העיכול. בד"כ לנשים הוא יכול להגיע למערכת השתן בשל הניגוב בשירותים כלומר מעבר מפתח הצואה לפתח השתן או הנרתיק בגדול צריך להימנע מפעולת ניגוב קדימה. אם אין לך כאבים בדרכי השתן אין טעם לקחת אנטיביוטיקה. בהצלחה
שלום רב, מה שאת מתארת נקראה בקטיורה ללא תסמינים-נוכחות מזהם שאינו גורם לתסמינים. והיה ואין לך תסמינים כמו צריבה או שריפה ואת אינך נמצאת בקבוצות סיכון כמו נשים בהריון או בעיות מבניות במבנה מערכת השתן-אין מקום לטיפול ואין צורך ליטול אנטיביוטיקה