שאלות לגבי בדיקת אולטרה סאונד ועוד.

דיון מתוך פורום  כירורגיית שד

07/03/2018 | 10:29 | מאת: ליאת

שלום, יצאתי עכשיו מבדיקת א"ס שבוצעה ע"י הטכנאית אז אין לי עדיין תשובות אבל אני קצת בלחץ. שמעתי אותה מקריאה למזכירה: ציטסה בשד ימין ו- 1 (אולי התכוונה לביראד 1 שזה אני יודעת שתקין. לגבי שד שמאל - אמרה ביראד 3). שאלתי - מדי כמה זמן את ממליצה לעשות מעקב עם ממצאים כאלו? אציין כי לפני חצי שנה נשלחתי לעשות פעם ראשונה א"ס בגלל סיפור משפחתי (דודה ושתי בנות דודות שהן אחיות) ועכשיו ביקשתי לעשות שוב כי התחילו לי כאבים בשני השדיים כחודש לאחר בדיקת הא"ס הראשונה וחודשיים לאחר ביצוע ממוגרפיה בפעם הראשונה. האם הממצאים הללו יכולים לגרום לכאבים? שאלה אחרונה - החלו לי כאבים בחצי שנה האחרונה גם באזור הצלעות והבטן וגם בגב עליון ואמצע הגב. נשלחתי ע"י אורטופד לעשות מיפוי עצמות. אם חלילה יש לי סרטן השד האם גם את זה יראו במיפוי העצמות? תודה רבה !!!

07/03/2018 | 10:30 | מאת: ליאת

שכחתי לציין כי האולטרה סאונד הראשון מלפני חצי שנה היה תקין לגמרי. ביראד 1 וללא ציסטות או ממצאים כלשהם.

היי, את מלחיצה גם אותי... :) אז ראשית תנשמי עמוק עד לתוצאות כי הכל ספקולציות כעת. BIRADS3 הוא סיכון מאד נמוך לממאירות. כאבים לרוב לא קשורים בסרטן, יכולות להיות ציסטות או שינויים הורמונליים החלים על השדיים. לגבי העצמות - אם יש ממצא ממאיר בהם כמובן שרואים. טוב שאת במעקב בגלל הסיפור המשפחתי. בהצלחה!!

07/03/2018 | 21:33 | מאת: ליאת

קודם כל תודה רבה :) רק עוד קצת ניג'וס ברשותך: נניח וכירורג השד אומר לי שאין צורך בביופסיה כדי לבדוק את הציסטה או הממצא החשוד השני (מה שהיא אמרה לגבי השד השני זה רק ביראד 3), ואני בכל זאת רוצה לעשות כדי להיות רגועה 100%, האם מקובל לבקש בכל זאת הפנייה? זה משהו שאני יכולה לנסות להתעקש עליו? אני לא מהאסרטיבים לצערי. האם אפשר לעשות ביופסיה באופן פרטי ללא הפניה? ודבר אחרון לגבי מיפוי העצמות - רק לוודא שהבנתי אותך נכון - התכוונת שאם יש בשדיים ממצא ממאיר יראו במיפוי עצמות? או שמיפוי עצמות מראה ממצא ממאיר רק בעצמות? (ואז לא יראה בשדיים, לא?). תודה רבה רבה !!!

08/03/2018 | 22:07 | מאת: ליאת

שלום, אשמח לדעתך. US שד שמאל בשעה 1 צמוד לפטמה, בעומק השד, מודגם מבנה ציסטי לובולארי, לא צלול, בגודל 1.3 ס"מ. סמוך אליו, מודגם ממצא דומה, בגודל 0.8 ס"מ. מודגמות ציסטות זעירות בודדות בהיקף השד. בבית השחי אין בלוטות לימפה מוגדלות. BIRADS3 US שד ימין בשעה 6 מודגמת ציסטה זעירה בגודל 0.3 ס"מ בבית השחי אין בלוטות לימפה מוגדלות BIRADS2 אציין אגב, כי היום אחה"צ, עוד לפני שקראתי את התוצאות, הרגשתי כאבים מתחת לפטמה בשד שמאל. זו פעם ראשונה שאני מרגישה כאב ממש מתחת לפטמה, והנה הגיעו התוצאות ורשום צמוד לפטמה... מציינת למקרה שזה משנה משהו. סיכום והמלצות: ייעוץ כירורגי והמשך מעקב ובירור לפי שיקול קליני אשמח לדעתך. אשמח גם לדעת כמה דחוף לגשת לכירורג שד. תודה רבה !!!

בהחלט יכולה לבקש לעשות ביופסיה ולהסביר שלא נוח לך לחכות חצי שנה לאולטרסאונד ביקורת. כמובן שאפשר לעשות זאת גם פרטי. כדאי לנסות דרך כירורג כי כרוך בעלות של כמה אלפי שקלים

10/03/2018 | 20:47 | מאת: ליאת

תודה רבה ! מחר אגש למרפאה לראות מתי אוכל לראות כירורג שד. אני מאד לחוצה. אם הרופא שלי ילך לפי בית הלל ולא לפי בית שמאי ויסתפק במעקב ולא ייתן הפניה לביופסיה, אוכל לקבוע תור אליך לקבל הפניה לביופסית מחט עבה? (כבר הספקתי לחפור באינטרנט ולקרוא שיש ביופסיה של מחט דקה וביופסיה של מחט עבה, ושביופסיה של מחט עבה נותנת תוצאות מדויקות יותר).

מנהל פורום כירורגיית שד