כאבים בשד שמאל חמישה וחצי שבועות לאחר לידה

דיון מתוך פורום  כירורגיית שד

23/01/2018 | 13:16 | מאת: מיכל

ילדתי לפני חמישה וחצי שבועות וכשניסיתי להניק הבנתי שאין לי כמעט חלב (בנוסף לבעיות בהתחברות לשד, כאבים חזקים שלי, ובכי מצד התינוקת). אחות טיפת חלב אמרה שבגלל שאני לא יודעת כמה יוצא, לשאוב ובהתאם להחליט אם לתת תמ"ל. שאבתי ובהתחלה יצא ממש מעט, פחות מ10 מ"ל, ובפעמים הבאות לא יצא כלום בכלל. וויתרתי והתחלתי לתת תמ"ל. לא לקחתי כדור לייבוש כי הרגשתי שאין מה לייבש. בערך לפני שבועיים כאב לי בשד שמאל, ניסיתי לסחוט ויצאה טיפה קטנה מכל שד, וזהו לא יצא יותר כלום גם כשניסיתי שוב במהלך היום והכאבים עברו אחרי יום-יומיים. מאתמול שוב יש לי כאבים בשד שמאל, בצד השמאלי של השד, (להבנתי איפה שמיוצר החלב), ניסיתי לסחוט ושוב יצאה טיפה קטנה וזהו. זה תקין? האם אני צריכה לקחת כדור לייבוש? ואם כן, ממי מקבלים מרשם? במידה ולא תקין ומצריך בירור רופא, לאיזנ רופא לפנות, כירורג שד?

23/01/2018 | 13:25 | מאת: מיכל

לא כתבתי זאת במפורש אבל אחרי שלא יצא חלב בשאיבות, וויתרתי על ההנקה ונתתי תמ"ל. כך שבעצם איני מניקה החל ממספר ימים לאחר הלידה. מבחינת השד, יש הרגשה של גודש באזור שכואב. השד לא אדום ולא חם יותר מהשני.

היי, לגבי ההנקה- עצוב לי לשמוע שלא הצלחת, אם זה עוד רלוונטי מבחינה נפשית- יועצת הנקה טובה יכולה לשקם בטווח הזה חזרה עד להנקה מלאה. בנושא הכאב בשד - יתכן שיש מרכיב של סתימה כלשהי שכן המערכת עוד לא דעכה לחלוטין. לא מומלץ על טיפול תרופתי בשלב הזה. ממליצה לך לפנות לכירורג שד לבדיקה. מזל טוב!

מנהל פורום כירורגיית שד