סוג הניתוח - מהם השיקולים ?

דיון מתוך פורום  כירורגיית שד

21/11/2017 | 08:40 | מאת: רבקה

מהם השיקולים בהחלטה לגבי סוג הניתוח ? האם עצם העובדה שאני טריפל נגטיב - היא זו שתגרום לכריתה מלאה ? האם העובדה שמעבר ל DUCT שהצטמצם מאד יש לי גם DCIS היא זו שתגרום לגבי כריתה מלאה ? אשמח להבהרה לגבי החלטה זו.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, האמת היא שהשיקולים היו ברורים בעבר והיום הגישות משתנות. אם פעם חשבו שכריתת שד טובה מכריתת גוש בלבד והקרנות, היום ידוע שההיפך הוא הנכון. העקרון מושתת על גודל הגידול ביחס לשד, ריבוי מוקדים, ולא על האופי שלו (טריפל נגטיב במקרה זה).. אם לאחר טיפול מקדים כמותרפי הגידול קטן משמעותית/נעלם- אין סיבה להסיר את השד. אם היה dcis על שטח נרחב ומלכתחילה התכנוו היה לכריתה- לרוב יתוכנן לכך

21/11/2017 | 22:53 | מאת: רבקה

תודה על תשובתך מהו מבחינתך שטח נרחב של dcis ( האם זו הכוונה להסתיידויות ?) ? ובמקרה של כריתה מלאה מהי ההמלצה שלך לסוג השחזור ? כמו כן מהו זמן ההחלמה הצפוי מניתוח כריתה מלא מול חלקית ?

היי, לגבי ההסתיידויות ושטחן-כאמור הכל יחסי.. לדוגמא- הסתיידויות על שטח של 5 סמ יכולות להוביל לכריתת שד במקרה של שד קטן והן תופסות כשטח של רבע שד ויותר.. אשה עם שד גדול לעתים ניתן להיות שטח גדול יותר אך השטח היחסי שתופס נמוך ולא תצטרך כריתה.. לגבי שחזור מיידי- יש כמה שיטות - לרוב לאחר הסרת רקמת השד מכניסים שתל סיליקון, אם השד קטן ולא מתאים למתח עם הסיליקון מתחילים במותחן ובהמשך מחליפים לשתל. בתקופה זו התחלנו עם נושא שימור פטמה, פחות מומלץ בdcis אבל אפשר לדבר על זה עם המנתח. ההחלמה יותר ארוכה עם שחזור אבל יש משמעות נפשית ביציאה מבית החולים עם שד. אני ממש חושבת שכדאי שתשבי קצת עם הכירורג/ית שלך ותאספי מהם מידע על שאלותייך, כי הן בהחלט חשובות בהצלחה!

מנהל פורום כירורגיית שד