טיפול בקושי בתפקוד דו עיני

דיון מתוך פורום  רפואת עיניים לילדים ופזילה

14/12/2005 | 20:34 | מאת: חני

בתי בכתה א'. עד כה לא נראה היה שיש בעיות ראייה. כעת כשהחלה לקרא ברצף , שמתי לב שהיא מדלגת שורה בקריאה. בהעתקה מהלוח אין בעיה. פניתי לבדיקת מיקוד ראייה ושם אובחן שכל נושא התפיסה החזותית, מעל הממוצע אך להלן הקשיים : "קושי בתפקוד דו עיני וקשיים בתנועות עינים עקיבה וקפיצה" בנוסף : התכנסות - נמוך לגילה, התבדרות- נמוך לגילה, תנועות עיניים - נמוך מאוד לגיל. אשמח לתשובה מהירה לגבי: 1. מה פירוש התחומים שנבדקו ונמצאו נמוך מהממוצע. 2. כיצד מטפלים בקשיים אלו. 3. ממה נובעים קשיים אלו. אשמח לקבל תשובה מהירה כדי שאוכל לטפל והדבר לא יצור קשיים בלימודים.

15/12/2005 | 16:31 | מאת: דר. נוימן

לא הבנתי למה הכוונה בבדיקת "מיקוד ראיה" האם עברה בדיקת עיניים מלאה כולל הרחבת אישונים ותשבורת על ידי רופא עיניים לילדים שנמצאה תקינה? מיקוד הוא רק חלק קטן מבדיקת העיניים המלאה, ולא מגלה אם יש רוחק ראיה וקושי בעבודה לקרוב. (את זה מגלים על ידי בדיקת תשבורת לאחר הרחבת אישונים והמתנה של כשעה.) רוחק ראיה משמעותי ודאי מפריע לתפקוד לקרוב. הנושא של עקיבה וקפיצה לא מוגדר במיקום ספציפי במערכת הראיה או כפתולוגיה בעלת טיפול ספציפי. בלי קשר לתאוריה בה מאמין מטפל כזה או אחר, הטיפול הוא לתרגל את מה שהילד חלש בו, כגון קריאה בתחילה עם סרגל וכדומה, עד שהילד לומד למצא מהר את מקום השורה החדשה. (אני מציג לך את הדרך שבה רפואת העיניים מסתכלת על נושא זה. אם תתיעצי עם אנשים מתחום האורטופטיקה (אנשים העוסקים בתרגילי עיניים) תקבלי תשובה אחרת כמובן. דר. נוימן

מנהל פורום רפואת עיניים לילדים ופזילה