לא נרדמת

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה - תמיכה

17/10/2017 | 04:41 | מאת: יעל

היי אני בת 27 ומאז שאני זוכרת את עצמי נורא קשה לי להירדם כל רעש מעיר אותי. אני ישנה בחדר חשוך לגמרי ועם אטמי אוזניים לרוב. מגיל קטן זכרתי את כולם נרדמים בבית ורק אני ערה. וזה נמשך גם עד עכשיו. קיבלתי כל מיני כדורי הרגעה כמו קלמנרווין או ולריין אך הם לא עזרו כלל. במהלך היום אני עייפה לרוב ללא יכולת ריכוז או מוטיבציה לעשות משהו. העבודה שלי פיזית עם הרבה שעות על הרגליים ולכן ניתן להגיד ששגרת היום שלי איננה יושבנית. אני משתדלת לשמור על תזונה נכונה (בהיותי דיאטנית בעתיד). כל תוצאות הדם תקינות ובריאה בדרך כלל (יש תסמונת שחלות פוליציסטיות). אני אובדת עיצות ולא יודעת לאן לפנות על מנת לקבל טיפול ואם יש בכלל, לאיזה מומחה כדאי לי לגשת? כדורי שינה אינני רוצה ליטול בגלל שהן לרוב ממכרות מניסיון של כמה חברות ומכרים. האם ישנם טיפולים התנהגותיים או טבעיים כלשהם? תודה מראש

17/10/2017 | 04:46 | מאת: יעל

שכחתי לציין שאיך שאני נכנסת למיטה והגוף מכין את עצמו לשינה הדופק שלי מתחיל לעלות ומונע ממני להירדם. כאילו הגוף "מבקש" שאקום ולא אשן. גם אם הייתי עייפה קודם כל העייפות פתאום עוברת ואני מרגישה עירנית.

יעל שלום. בעית השינה שלך נראית אקוטית והמשכותה במשך שנים מחייבת טיפול יסודי. חבל שאת מושכת בעיה סבוכה הפוגמת באיכות חייך כל כך הרבה זמן. יתכן שבטיפול פשוט וקצר מועד הבעיה שלך יכולה להפתר או לפחות תהיה לך הקלה גדולה. יש מומחים שהשינה היא תחום התמחותם. פני לרופא המשפחה לצורך הפניה למעבדת שינה או לרופא המתמחה בשינה. אם אין לך נסיון טוב איתו אני ממליץ לך על פי התרשמותי מדבריך לפנות לטיפול הכרתי (קוגניטיבי) התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy, CBT). בקופ''ח מכבי יש שירות כזה (איני נותן המלצה בפורום זה למטפל ספציפי זה או אחר).

מנהל פורום הפרעות שינה - תמיכה