וולודיניה והפרשות לא תקינות

דיון מתוך פורום  טיפול בוולוודיניה (ווסטבוליטיס)

22/09/2023 | 15:51 | מאת: דור

אני סובלת כבר ארבעה חודשים מצריבה חזקה בפות והפרשות בגוונים חומים ורודים. אחרי מלא רופאים וכדורים שום דבר לא עזר, פניתי למומחה עריה שאבחן וולודיניה, אך הוא אמר שההפרשות שלי תקינות, מה שלא מסתדר לי כלל כי אני מכירה את ההפרשות שיוצאות לי בדרך כלל וכרגע הן במרקם וצבע לא מוכר ומאוד מלחיץ. יכול להיות שזו אבחנה לא נכונה?

שלום רב, אם מדובר בהפרשות חומות וורודות יש צורך גם בבירור צוואר הרחם. אני מתייחסת להפרשות כאלו כאל סימן לדימום, לאו דווקא בעיה זיהומית או דלקת של הנרתיק. לבירור הפרשה נרתיקית באופן כללי חשוב לבצע תרביות נרתיק, בדיקה למחלות מין ומשטח מיקרוסקופי. אם ההפרשה דמית יש להוסיף לזה גם בירור של צוואר הרחם (פאפ, ובמידת הצורך קולפפוסקופיה).

29/09/2023 | 08:27 | מאת: דור

תודה לך קבלתי תשובות מתרבית שלקחו לי ויצא חיובי ל s aureus. הבנתי שזה חיידק שגורם לזיהום? לגביי ההפרשה, כשבדקתי אצל רופא עריה הוא הסתכל במיקרוסקופ על ההפרשה וחשב שהיא תקינה אבל לדעתי משהו התפספס שם, כי לרוב ההפרשה נראית חריגה.

סטאפ אאורוס בתרבית נרתיק בדר"כ מופיע כחלק מחיידקי עור ולא כגורם מזהם של הנרתיק, אני בדר"כ לא מטפלת בו. אם את לא בטוחה בתשובה שקיבלת את תמיד יכולה לפנות לחוות דעת נוספת. עם זאת, גם אני רואה מדי פעם מטופלות שמגיעות עם תלונה של הפרשה חריגה ואין ממצא חריג בבדיקה הקלינית והמיקרוסקופית, כך שבכלים העומדים לרשותנו היום לא תמיד ניתן לדעת אם יש בעיה ומהי.

מנהל פורום טיפול בוולוודיניה (ווסטבוליטיס)