גירוד בפות ולעיתים רחוקות בנרתיק

דיון מתוך פורום  טיפול בוולוודיניה (ווסטבוליטיס)

13/04/2021 | 22:37 | מאת: גלי

שלום, אשמח אם תקראי הכל עד הסוף באמת צריכה את עזרתך. לפני כ- 4 חודשים קיימתי יחסי מין עם בחור חדש, לא מוגנים. יומיים לאחר מכן התפרצה לי פטריה- פעם ראשונה שזה קורה לי. טופלתי במגוון טיפולים למחלות שונות ( טריכומונאס, פטריה, וגינוזיס חיידקי) לאחר תרבית התגלה שאכן מדובר רק בפטריה,מציינת כי בהתחלה גם הייתה צריבה בשתן שעברה לאחר שימוש באגיסטן. טיפלתי בפטריה באמצעות אגיסטן משחה ונרות אך הגרד מבחוץ לא הפסיק. רופא רשם לי אגיסטן עם 2% חומר פעיל ואמר להשתמש בזה גם בפנים למרות שציינתי שכבר לא מרגישה גרד פנימי. מייד לאחר השימוש חזר לי הגרד הפנימי בחוזקה וגם חיצונית זה לא עזר יותר מידי. אחרי זה השתמשתי במשחות כגון קומאגיס והידרו אגיסטן, וטופלתי גם בכדורים במינונים גבוהים כמו פלוקנול ואיטרנול . לאחר מכן ביצעתי 2 תרביות שיצאו תקינות. בשלב מסוים אחרי חודשיים חזרה הצריבה בשתן וזוהו ניטריטים ולויקוציטים, לא לקחתי לזה טיפול מיוחד, יומיים אחרי ביצעתי שוב בדיקת שתן ונמצאו רק לויקוציטים. בסוף הצריבה עברה לבדה כל הטיפולים לא עזרו, אך עם זאת לאט לאט עם הזמן הגרד נחלש באופן הדרגתי ואיטי. ביצעתי גם בדיקת שתן למחלות מין שיצאה תקינה( נמצא בבדיקה חיידק בשם אוריאה פלסמה פרבום). בבדיקות גניקולוגיות הכל נראה תקין , הדבר היחידי שמפריע זה הגרד. מוסיפה גם כי בכל הבדיקות הגניקולוגיות נאמר לי שנראית הפרשה פטרייתית בכמות קטנה, ורק בבדיקה האחרונה שביצעתי לפני כשלושה שבועות נאמר לי כי לא נראית הפרשה חריגה כלל וזה גם בדיוק באיזור הזמן בו הגרד הפנימי החל להיפסק. המצב כרגע הוא שאני מרגישה גרד קל/ עיקצוצים מידי פעם במהלך היום, לא באופן משמעותי אך זה כן מפריע לי ואין לי מושג מה זה יכול להיות. האם יש ייתכן ויש קשר לוולודיניה או משהו דומה? מתנצלת על המכתב הארוך אני מאוד מיואשת ולא יודעת מה לעשות אשמח לעזרתך . כרגע מחכה לתור אצל מומחה לצוואר הרחם ולאחר מכן למומחה לעריה.

לפי התיאור והעובדה שהתרביות האחרונות היו שליליות אני מעריכה שמדובר בגרד ממקור עורי. ממליצה להפסיק טיפולים אנטי פטרייתיים, משחות, סבונים, תחתוניות וכדומה. אם הגרד/עקצוצים קלים יתכן שזה לבד יעזור. כדאי להתייעץ גם ים רופאת עור.

16/04/2021 | 15:28 | מאת: גלי

אוקיי תודה רבה לך, בפורום אחר אחד הרופאים פה המליץ לי ללכת שקול טיפול בדוקסילין עקב הימצאות החיידק אוריאה פלסמה פרבום וצריבה בשתן שחוויתי פעמיים. האם לדעתך זה נכון לשקול טיפול לדבר זה? האם יש קשר בין החיידק לגרד? תודה רבה

מנהל פורום טיפול בוולוודיניה (ווסטבוליטיס)