בדיקת פאפ - ללא הצלחה

דיון מתוך פורום  טיפול בוולוודיניה (ווסטבוליטיס)

24/12/2018 | 18:35 | מאת: אלה

שלום אני בת 42 ומעולם לא ביצעתי בדיקת פאפ. הצלחתי באופן חריג לבצע הזרעה עם המכשיר המפסק על ידירופא שאצלו זה באמת הלך לא כואב, אבל פאפ ניסיתיכמה פעמים וצרחתי מכאב כשקיבעו את המפשק בתוך הרחם. אני מרגישה רגישות של המפשק בדפנות הרחם. נוסף לזה, בעבר סבלתי מוסטיניגמוס, שעם הזמן נפתרה מעצמה, אני עדיין צריכה להשתחרר בהדרגה לפני חדירה ובאולטראסאונד וגינלי אני זו שמחדירה לעצמי את המיתמר אבל ז ה בשליטה. אני חייבת לבצע בדיקת פאפ, איך מצליחים לעבור את זה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אלה, אכן בעיה, וככל הנראה קשורה קשר הדוק לווגיניזמוס ממנו את סובלת. עם זאת, אם הצלחת לעבור הזרעה אין שום סיבה שלא תצליחי לעבור בדיקת פאפ, מבחינת מיקום המפשק אין הבדל. בעזרת רופא/ה סבלניים, שימוש במפשק הכי קטן (וגם כאן את יכולה להכניס אותו לבד, אך הפתיחה שלו צריכה להעשות ע"י הרופא), טכניקות הרגעה והרפיה שלמדת בפיזיותרפיה של רצפת אגן ושימוש בג'ל מאלחש לפני הבדיקה - תוכלי לעשות את זה. בהצלחה.

22/07/2022 | 14:53 | מאת: חגית

יש רופאה או רופא שאתם ממליצים עליו סבלני קשה לעשות את הבדיקה פאפ או רופא שמתמחה ברצפת האגן

שלום רב בדיקת הפאפ אכן עשויה להיות לא נעימה למישהי שסובלת מווגיניזמוס/ווסטיבולודיניה. היצא מצריכה שימוש במפשק בנרתיק (לא ברחם) ופיסוק שלו לדרגה שמאפשרת לראות את צוואר הרחם. הייתי ממליצה לנסות לעבור את הבדיקה אצל רופא/ה שיאפשרו לך לכניס את המפשק לבד - עם זאת סביר להניח שאת פתיחת המפשק לא תוכלי לעשות לגמרי בעצמך כי את לא יכולה לראות אם הוא ממוקם בצורה המתאימה ללקיחת פאפ. אני ממליצה גם להשתמש בג'ל עזקראין או משחת אמלה לפתח הנרתיק כחצי שעה קודם לכן להקל על הפעולה. בהצלחה.

מנהל פורום טיפול בוולוודיניה (ווסטבוליטיס)