ממצא בצילום חזה ……..

דיון מתוך פורום  אסתמה ילדים

28/07/2022 | 20:59 | מאת: אור

שלום אשמח לדעת מה אומר הממצא .. שדות ריאה : הצללה עדינה על רקע שדה ריאה ימנית לסיכום חשד לתסמין ריאתי .. מזה יכול להיות ? ילד בן 4 טופל באנטיביוטיקה ללא שיפור . מה אתה ממליץ עכשיו לעשות ?

בשורה אחת : כמעט בטוח ההצללה העדינה לא מעידה על קיום דלקת ריאות בכמה שורות : צריך לראות את הבדיקה כדי להחליט. התשובה יכולה להתאים לליחה בדרכי הנשימה אצל ילד משתעל שיש לו "אסטמה של ילדים" והמממצא מעיד על ליחה בריאות . לעתים רחוקות מאד הממצא יכול גם להעיד גם על דלקת ריאות . במקרה זה אם לא היה חום והאנטיביטיקה ( מוקסיפן) לא עזרה מעידים על כך שקרוב לוודאי שלא מדובר בדלקת ריאות. לילדים האסטמטיים אני ממליץ לא למהר לבצע צילומי חזה כיוון שמקבלים תשובות שרק גורמים לשימוש מיותר באנטיביוטיקה. בברכה פרופ' ב. וולוביץ

01/08/2022 | 20:41 | מאת: אור

לא היה חום .. יש פשוט שיעול שלא עוזב תקופה של 4 חודשים לפחות . לפני לא היה שום בעיות נשימה אן שיעול שהוא כרובי ..וב4 חודשים אחרונים יש שיעול שלא עוזב טופל במוספין ללא שיפור .. ונתנה לו התרופה BUDESONIDE STERIN אנלציה ל TERBULIN RESP למשך 4 ימים גם .. מה השלב הבא מה אתה ממליץ כי השיעול הזה פשוט מטריד כבר!

מנהל פורום אסתמה ילדים