שאלה בנושא קנדידה גלברטה אסקוק וhpv

דיון מתוך פורום  קנדידה - פטריה בנרתיק

25/01/2019 | 11:28 | מאת: דניאלה

שלום רב. אני מאוד מיואשת לגבי מצבי. מסתבר שיש לי קנדידה גלברטה תקופה ארוכה. לקחתי חומצה בורית ולא עזר. הרופאה נתנה לי פלוקנול אך עדיין לא לקחתי כי הבנתי שזה משפיע על הכבד וגם ככה זה לא עוזר לגלברטה. אני עושה שטיפות חומץ למניעה של פטריה כי לאחר מחזור מופיע פיטריה. יש לי ריחות לא נעימים באזור. בנוסף יש לי וירוס פפילומה ומשטח פאפ יצא שיש לי אסקוס. האם יש קשר בין הקנדידה לוירוס פפילומה ולאסקוס? בקרוב אעשה קולפוסקופיה אך הכל זאת רוצה לשאול איך פותרים את הבעיה? אני לא רוצה שזה יהיה מצב פתיחה ויגיע חלילה למצב טרום סרטני כאעשה בדיקות חוזרות של פאפ וכו. רוצה לציין שעד היום כל הבדיקות פאפ שלי היו תקינות. איך מחסלים את כל זה? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

אמנם דלקות חריפות, בכלל זה פטרייתיות, עלולות לשבש את בדיקת הפאפ אך במקרה שלך נראה שאין קשר בין הדברים. וירוס הפפילומה הוא שגורם לתוצאת הפאפ (ASCUS) כפי שציינת, ויש לציין שמצב זה ברוב המקרים חולף מעצמו (המערכת החיסונית מתגברת על וירוס הפפילומה). כמובן שזה מצריך מעקב או המשך בירור (לפי שיקול דעת רופאך) וביצוע בדיקת קולפוסקופיה היא אופציה טובה. בכל מקרה, הקנדידה אינה גורמת או מעלה את הסיכון לסרטן צואר הרחם. באם יש לך תסמינים, יש לטפל בקנדידה. אכן אפשר לנסות טיפול בכדורי פלוקנול. הגלברטה אמנם ידועה בעמידותה לטיפול אך במקרים מסויימים היא כן מגיבה לטיפול התרופתי המקובל. יש להתייעץ עם רופאך לגבי מינון ומשך הטיפול. באם הבעיה אינה חולפת, את מוזמנת לפנות למרפאתנו. אצלנו ישנו מגוון רחב של פתרונות לדלקות חוזרות על רקע פטרייתי.

26/01/2019 | 17:00 | מאת: דניאלה

תודה רבה על התגובה. האם זה נכון שהקנדידה גלברטה יכולה עם הזמן לעבור למערכות אחרות בגוף לסכן חיים ולעבור לדם למשל? האם חייב לטפל בסוג הזה של הקנדידה? לדוגמא לאחרונה אני מרגישה לפעמים קושי בקיפול האצבעות. האם יש קשר לקנדידה? אני מאוד חרדה ומפחגת דזה ירום לבעיות אחרות בגוף., האם יש סיבה לדאגה?

מנהל פורום קנדידה - פטריה בנרתיק