נשאות
דיון מתוך פורום חיסונים לילדים - משרד הבריאות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני מבינה שיש חשיבות לחסן על מנת להגן על הסובבים מפני הידבקות שהרי יש שמחוסן בחי מוחלש אינו יכול להדביק אחרים גם אם הוא נשא של הנגיף. שאלתי היא: כמה זמן נותר הנגיף בגוף במצד בו ילד חוסן רק במומת ונושא את הנגיף? וכמה זמן זה הוא נשא אם אינו עבר שום חיסון (לא מומת ולאחי)? תודה, מורן
סליחה אם לא הייתי ברורה. מצב 1- ילד אשר מחוסן רק בחיסון המומת וכעת נדבק בנגיף והינו בעצם נשא של נגיף הפוליו. כמה זמן הוא נשא של הנגיף ועלול להדביק אחרים? מצב 2-ילד אשר חוסן במומת ובחי מוחלש ונדבק בנגיף וכעת הוא נשא של הנגיף. כמה זמן הוא יהיה נשא? מקווה שהייתי ברורה עכשיו. תודה מראש מורן
להבנתי אצל אדם לא מחוסן הנגיף נישא במעיים ומופרש בצואה במשך 6 שבועות (אחכ נשארים הנוגדנים לשנים ארוכות) ואצל אדם שמחוסן בחיסון המומת, הוא מפריש פחות ולמשך זמן קצר יותר. ותיקון למה שכתבת בהתחלה: אדם שמחוסן במוחלש לא יכול להיות נשא בכלל