אופן הידבקות
דיון מתוך פורום חיסונים לילדים - משרד הבריאות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בני בן השנה וחצי חוסן לפני שבוע וחצי בopv. לאימי שאינה מתגוררת איתנו באותו בית ישנו דיכוי של המערכת החיסונית ברמה הגבוהה ביותר. השאלה היא האם יכולה להתבצע הדבקה גם במגע לא ישיר של רוק או צואה? לדוגמא במקרה שבו בני יכניס לפה צעצוע כלשהו ויהיה עליו רוק ואימי תיגע בצעצוע ולא תשטוף ידיים לפני האוכל? האם הנגיף חי באויר ( רוק/ צואה על חפצים)? אשמח לתשובה מפורטת כדי שנוכל לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים. תודה.
הנגיף אינו חי באוויר. אופן ההדבקה הוא כפי שציינת רוק (במשך מספר ימים) וצואה. אם מקפידים על נטילת ידיים אחרי יציאה מהשירותים ולפני האוכל אז לא קיימת למעשה סכנת הדבקה. והחשוב מכל: הנגיף המוחלש שנמצא בחיסון הOPV, הוא חי מוחלש ואינו מסוכן גם לאנשים עם דיכוי חיסוני שנה טובה ובריאות