מתן חיסון שני בזמן הדבקה
דיון מתוך פורום חיסונים לילדים - משרד הבריאות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, התקשרתי למחלקות נגיפים בשני בתי חולים והתשובות שונות... מנה אחת של חיסון מומת לא בהכרח תגן כשילד יבוא במגע עם נשא וידבק. כלומר במקרה הטוב יהיה נשא אך גם יכול לפתח את המחלה כי אינו מוגן והפוליו כבר בגופו. מה שלא ברור לי זה מה קורה אם ילד שמחוסן בחיסון מומת אחד ונדבק ממחוסן בחי-מוחלש, בינתיים בזמן שמפריש הוא מתחסן בחיסון מומת שני. הרי אין אפשרות לדעת אם נדבק בינתיים , אין סכנה במתן החיסון השני במצב שכבר נדבק וטרם עברו6 שבועות מההדבקה?
מה קורה אם הבן שלי מחוסן רק בחיסון אחד המומת. נניח ובגן נדבק מילד שחוסן בחי-מוחלש ובאותו זמן שהוא בשלב המדבק (6 שבועות) הוא מתחסן במומת השני. לא מסוכן לחסן בחיסון מומת בזמן שהוא כבר נדבק? או שעדיף למען הסר ספק לחכות לינואר ואז לחסן בחיסון המומת השני?