הצורך במנת דחף - תאילנד

דיון מתוך פורום  חיסונים לילדים - משרד הבריאות

19/09/2022 | 23:26 | מאת: Ben Gordon

1. בת 10, תטוס לתאילנד בדצמבר, חיסון ה DTAP האחרון שלה יהיה בן 5.5 שנים, האם לקבל מנה נוספת? קראתי שצריך מנת דחף כל 5-10 שנים, כאשר ברירת המחדל היא כל 10 שנים, אבל אם יוצאים לטיול אתגרי/חשש לפציעות אז כדאי כל 5 שנים, מצד שני, קראתי שאפילו אם נפצעים, אם הפציעה היא לא חמורה, לא מקבלים מנת דחף אם חלפו פחות מ 10 שנים מהמנה הקודמת (בתנאי שכבר התקבלו 3 מנות ואכן התקבלו). לא חושב שטיול חופים/אטרקציות בתאילנד עם ילדים נחשב אתגרי, שוקלים לוותר, נשמח לקרוא תשובתכם. 2. בני 42, קיבלו 2 מנות חיסון נגד צהבת A, החיסון אמור להגן להבנתי למשך 20-30 שנים, בזמן הטיול לתאילנד המנה השנייה של החיסון תהיה בן 19.5 שנים, האם יש לקבל מנת חיסון נוספת? גם כאן שוקלים שלא לקבל, אבל 20-30 שנים זה טווח ארוך ואנחנו נמצאים על הגבול התחתון שלו, לתשובתכם נודה.

שלום רב 1. לגבי החיסון נגד טננוס, מכוון שהילד מחוסן מלא וקיבל חיסון אחרון לפני קצת מעל 5 שנים, זה בהחלט סביר לא לתת מנה נוספת כעת. אם חס וחלילה תהיה פציעה בעת הטיול, יש לפנות כמובן ליעוץ רפואי במקום ולשקול מתן חיסון בהתאם למצב ולצורך. 2. לגבי צהבת A, על פי הנתונים לא נדרשות מנות נוספות בשלב זה בכל מקרה, אני ממליץ לגשת לקבל יעוץ מלא במרפאת חיסונים על מנת לראות האם יש המללצות נוספות. בברכה ד"ר אודי קלינר

20/09/2022 | 09:40 | מאת: Ben Gordon

תודה רבה על התשובה המהירה והאינפורמטיבית: 1. בנוגע לטטנוס, הסיבה ששאלתי היא שהיינו במצב מאוד דומה עם הבת השנייה שלנו לפני טיול לטנזניה (לא אתגרי), ובמרפאת מטיילים בתל השומר נתנו לה מנה נוספת של טטנוס, למרות שחלפו 5 שנים מהמנה הקודמת, לכן תהיתי מדוע, כי על פניו זה היה קצת מיותר, לא? 2. בנוגע לצהבת A, יודעים האם ההגנה לאחר המנה השנייה היא 20/25/30 שנים? כי 19.5 שנים נשמע קרוב מידי, לא? שוב תודה רבה.

מנהל פורום חיסונים לילדים - משרד הבריאות