נגישות
נגישות

חשש מהשמנה

דיון מתוך פורום  ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון

01/10/2013 | 11:21 | מאת: ברוך

עליתי כבר 2 ק"ג, מה עושים??

01/10/2013 | 11:23 | מאת: ורדה

ברוך, זה לא קל אבל אחרי כמה ימים מרגישים פחות צורך לאכול. היועצת שלי המליצה לי על מקל קינמון וזה ממש עזר לי מלאכול סתם! בהצלחה

01/10/2013 | 11:41 | מאת: רינת

הבנתי מחברות שהפסיקו שאחרי תקופה הקילוגרמים שנוספו בגלל הפסקת העישון יורדים, בכל מקרה אני ממש מאושרת שהפסקתי ואפילו התחלתי לעשות הליכות בלילה כדי להימנע מהקטע של ההשמנה

22/10/2013 | 10:41 | מאת: ימית אדלר

שלום ברוך קודם כל - כל הכבוד על הפסקת העישון!!! עפ"י מחקרים אנשים שהפסיקו לעשן עולים בממוצע ב5 ק"ג בשנה הראשונה. כמובן יש גם כאלה שיורדים במשקל. בחודש הראשון אני חושבת שכדאי להתרכז בהפסקת עישון - צעד, צעד. הסיבות להשמנה יכולות להיות פיזיות, התנהגותיות ורגשיות בתגובה להפסקת עישון: 1. כשעישנת צרכת ניקוטין שמשפיע על ויסות בלוטת התריס שמשפיעה על קצב חילוף חומרים מהיר יותר. 2. עישון קופסא ביום שווה לשריפת 150-300 קלוריות בערך 3. העישון משפיע על הפרשת האינסולין לדם. כשמפסיקים לעשן תפקוד האינסולין משתפר, הסוכר מתפרק מהר יותר ותחושת הרעב קורית מהר יותר , מתבטא הרבה פעמים גם בכמיהה לסוכרים 4. חוש הטעם והריח משתפר והאוכל הופך לטעים יותר - כך מספרים הרבה נגמלים. 5. פעמים רבות הסיגריה העסיקה את הפה והיד ובימים הראשונים להפסקה קיימת תחושה ש "חסר משהו" ואז פונים לאוכל. הטיפים העיקריים שאנו מציעים לך ומניסיון עם נגמלים הם עובדים: 1. שתיית מים מרובה עדיף מבקבוק מים ספורטיבי- צמוד אליך ברכב, במשרד, בבית. 2. להתארגן מראש עם פירות חתוכים - אפשר גם עם פירות רק להיזהר עם הסוכר 3.סכוריות ומסטיקים ללא סוכר 4. פעילות גופנית - אירובי בעיקר כמו הליכות או שחייה. עצה- במידה והעליה במשקל ממשיכה ולא נוח לך עם זה קיימת אפשרות עבור נגמלים לפנות לדיאטנית למס' מפגשים. כדאי לברר דרך מוקד מכבי. בהצלחה !!!

מנהלי פורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון