ציסטה
דיון מתוך פורום גילוי מוקדם של סרטן השד - אבחון וטיפול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בבדיקת אולטראסאונד גילו אצלי ציסטות בשני השדיים עם נוזל סמיך. הרופאה אמרה שצריך לעקוב. מה ההבדל בין ציסטה עם נוזל סמיך לכזו עם נוזל צלול? האם נוזל סמיך בעייתי יותר ובאיזה אופן? אשמח לכל מידע בנושא או להפניה לחומר נוסף.
שלום נעמה בבידקת האולטראסונד קיים הבדל במראה בין נוזל צלול ללא צלול, עיקר הבעיה בתהליך בשד עם נוזל עכור היא להבדילו מתהליך סולידי (כלומר גוש)אן תהליך ציסטי ע מרכיב סולידי ולכן ההמלצה היא לרוב מעקב או דיקור של הציסטה הבלתי צלולה. במיקרה שלך לפי התיאור בשאלתך נצפו ציסטות בלתי צלולות בשני השדיים ולכן ההמלצה היא מעקב. ברוב המקרים (98%)ציסטה, גם עם נוזל עכור, הינה ממצא שפיר. בברכה ד"ר גולן אורית