אולטראסאונד אוטומטי
דיון מתוך פורום גילוי מוקדם של סרטן השד - אבחון וטיפול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם אולטראסאונד אוטומטי טוב לשד שעבר למפקטומי לפני 8 נשנים? מדובר בגוש שנמוש על ידי רופא אך לא התגלה בממוגרפיה ובאולטראסאונד רגיל. מדובר בגוש שחלקו צפוף וחלקו שומני. יש אתרים שמופיע בהם שבדיקה זו לא טובה לשד שעבר התערבות כירורגית
הכוונה לשד וף ולא לגוש צפוף גיל 56
עקרונית , בתחילת דרכו ניתוח קודם בשד היה אכן התווית נגד בדיקת אולטרה סאונד אוטומטי. אך עם השנים הצטברו מספיק מקרים ועדויות בכדי לומר שאכן ניתן ואפילו במקרים מסוימים עדיף לבדוק את השד ע"' אולטרה סאונד אוטומטי. כמובן זה מאד אישי ומשתנה ממטופלת למטופלת ועל כן צריך לעשות את הבדיקה בכדי לראות איך נראה איזור הצלקת ואיך נראה שד כולו. מאחר ומדובר בבדיקה לא פולשנית וללא קרינה , לדעתי לא אמורים להיות הרבה ספקות לגבי הבדיקה.