קוליטיס

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - תמיכה

01/08/2008 | 00:40 | מאת: מרים

אני בת 62 סובלת משלשול במשך 3 חודשים, ונתונה בדיאטה עוצרת להקלה. בבדיקה שנערכה לי אובחנה קולנוסקופיה תקינה ורירית תקינה. בביופסיות שנלקחו אובחנה קוליטיס מיקרוסקופית - COLLAGENOUS & LYMPHOCITIC. הוצע לי טיפול בבודזון למשך 6 חודשיים, במינון היורד בהדרגתיות כל חודשיים, כל חודשיים: 9מ"ג, 6מ"ג ו3מ"ג. שאלותי: 1. האם הטיפול בבודזון עשוי לרפא אותי והמחלה תעלם? 2. האם הקוליטיס המיקרוסקופית עלולה להתפתח לסוגי קוליטיס קשים יותר? 3. מהן הסכנות בנטילת סטרואידים, במינון ובמשך הזמן שהוצעו לי? 4. האם ידועה לכם דרך טיפול אלטרנטיבית שתסייע להחלמתי? 5.האם עיכוב של חודשיים עד שלושה בנטילת הסטרואידים, יכול לגרום להחמרה במצבי? תודה לכם! בברכה, מרים.

לקריאה נוספת והעמקה
01/08/2008 | 15:59 | מאת:

היי מרים, אין לי מושג מה זה "קוליטיס מיקרוסקופית" ואם זה מצב שונה מקוליטיס "רגילה". אף פעם לא שמעתי את המושג. מה שאני יודעת זה שרופא שנתן לך את הטיפול היה אמור להסביר לך ולתת לך תשובות לכל השאלות האלה. אלה שאלות בסיסיות שצריך להסביר למטופל, לדעתי. אם לרופא אין זמן/חשק/סבלנות להסביר לך, יש לך זכות מלאה ללכת לרופא אחר, לחוות דעת שניה, או בהחלט לחזור לרופא שלך עם כל השאלות האלה. אל תוותרי על הזכות שלך לקבל את מלוא המידע האפשרי. הרבה בריאות

02/08/2008 | 01:13 | מאת: מרים

שלום לך ליהיא, תודה על התייחסותך. קוליטיס מיקרוסקופית היא דלקת שנראית רק בבדיקת ביופסיות ולא בהסתכלות ברירית בזמן ביצוע קולונוסקופיה. הסוגים שהתגלו אצלי הם: COLLAGENOUS & LYMPHOCITI הוצע לי טיפול בבוזדון, שהוא כנראה הטיפול המועיל והמקובל אלא שזה טיפול בסטרואידים. אני חוששת מהשפעות הלוואי של הסטרואידים, כמו חוסר שינה, גרוע מזה השמנה, והקשה שבתופעות הלוואי היא פגיעה בעצמות. שאלתי: האם יש למנהלי הפורום או חבריו, ניסיון ומידע על טיפול אלטרנטיבי שיחליף את הטיפול בסטרואידים? תודה, מרים.