תוצאות בדיקת שתן כללי

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה ילדים

06/12/2020 | 10:07 | מאת: אסתי

שלום בתי בת 16.5 ערכה בדיקת שתן כללי והתקבלו תוצאות מעט מעל הגבול העליון: SPECIFIC GRAV-U STRI יצא ערך 1.026 fL (גבול עליון 1.025) PROTEIN- U STRIP יצא ערך 30 mg/dl (גבול עליון 20), בנוסף התקבל: LEUCOCYTES - U STRIP 25 WBC/microl. חזרנו על הבדיקה בשנית שבוע לאחר מכן והתקבלו תוצאות כמעט זהות: SPECIFIC GRAV-U STRI: 1.030 fL PROTEIN- U STRIP: 30 mg/dl LEUCOCYTES - U STRIP 25 WBC/microl. שאר הערכים יצאו תקינים המדדים בבדיקות הדם של קראטינין יצאו תקינים, מלבד האוריאה שיצא מעט נמוך: UREA: UREA 16 mg/dL (גבול עליון 17). רציתי לשאול האם תוצאות אלה מעידות על בעיה כלשהי בתפקוד הכליות ומצריכות בירור מקיף נוסף? תודה מראש על העזרה. אסתי.

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית כל התוצאות גבוליות- לא משהו חריג בצורה בולטת אך הדברים חוזרים על עצמם- החלבון הגבולילדוגמא! בכל מקרה יש להתיחס לתוצאות הבדיקות - הן של הדם והן של השתן- בהקשר הקליני המתאים: ז"א מדוע הנערה נשלחה לבצע בדיקותץ לכן חייבים לחזור לרופא הילדים או רופא המשפחה לקבל התיחסות מתאימה לתוצאות וכן החלטה על בדיוקת נוספות כולל למשל דגימת שתן לחלבון.קראטינין ואלבומין .קראטינין- בהתאם למצבה הכללי של הנערכה והבדיקה הגופנית הכוללנית שלה

06/12/2020 | 10:25 | מאת: אסתי

תודה רבה על התשובה המהירה ביצענו את הבדיקות במסגרת הבדיקות שנדרשות לפני צו ראשון. ללא סיבה קלינית אחרת, כל בדיקות הדם יצאו תקינות רופאת הילדים אמרה שיכול להיות שזה הערכים שלה .. אני ביקשתי בכל זאת לחזור על הבדיקת שתן פעם שלישית.

מנהל פורום נפרולוגיה ילדים