העלמת נימים בשוקיים-בזריקות

דיון מתוך פורום  העלמת ורידים ברגלים, העלמת נימים

11/10/2019 | 09:02 | מאת: אורית בר לב

שלום רב, פניתי לכירורג כלי דם בשאלה של העלמת נימים ברגליים שמפריעים לי מבחינה אסתטית. הוא הפנה אותי לדופלר וורידים ואמר שיש לטפל בוורידים תחילה ורק אח"כ בהעלאת הנימים ע"י הזרקות.(לא קצף) במקביל פניתי לרשת העוסקת בטיפולים אסתטיים, שם הרופא החל בטיפול בהזרקות לנימים ולא הזכיר את הצורך בבדיקת דופלר או בטיפול בוורידים תחילה. ברצוני לציין כי אני לא רואה בעין וורידים בולטים ולא לשם כך פניתי לטיפול. האם אתה יכול לעשות לי סדר בנושא? מי מהרופאים צודק ומה עלי לעשות? האם במקרה של דופלר לא תקין יש להמנע מהזרקות לנימים? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

בכל בירור לורידים ועל אחת כמה וכמה כשמתכוונים לטפל יש צורך, ראשית, לדעת מה האבחנה ! במקרה שלך מדובר בבעיה משולבת רפואית (אי ספיקה ורידית) ואסטטית (נימים). גישתי היא שלא צריך לטפל בבעיה הרפואית אם היא לא מפריעה בחיי היום יום. אסטטיקה זו החלטה אישית. צריך לדעת שאם קיימת בעיה רפואית ויש וריד תת עורי כניקוז לנימים הנראים קיים סיכוי לכשלון הטיפול האסטטי.

12/10/2019 | 09:52 | מאת: אורית בר לב

אם כך, האם יש חובה לעשות בדיקת דופלר לפני העעלמת נימים גם אם אין סימפטומים/כאבים/וורידים בולטים או שבמקרה כזה סביר שאני לא סובלת מאי ספיקה?

ממש כמו שכתבתי במשפט הראשון. כששוקלים לטפל - תמיד תמיד צריך לבצע דופלקס לפני תחילת הטיפול.

מנהל פורום העלמת ורידים ברגלים, העלמת נימים