רוצה להגיד מה עבר עליי ואיך ניצלתי

דיון מתוך פורום  הפרעות עוררות, שינה ועייפות

05/09/2022 | 14:18 | מאת: שחר

סבלתי מהפרעת שינה פסיכופזיולוגית על דגש הפרעת עוררות ומחסור כרוני בשינה שמאופיין במאפיינים אוביקטיבים (מדדים פיזים,נפשים-חרדה מחוסר שינה,מעבדות שנה וכו') עברתי טיפול CBT-I שגרם לעוד יותר חרדה משינה והתעסקות בשינה שמנעו ממני עוד יותר שינה וגרמו לי בעיות פיזיות קשות . CBT גורם להפרעות פסיכולוגיות קשותאצל אנשים הספציפים שסובלים מהפרעת עוררות ופחד משינה.לא מומל בכלל. אחזור לכדורי שינה והרגעה ממשפחת בנזו . הכדורים האלה בהתחלה נותנים חבל הצלה,הסיבה הראשונית שאני לקחתי כי פחדתי מלא להירדם לקרת תחרות ואז התחלתי לקחת כמעט כל יום ואמרו לי שזה בסדר לאט לאט התחלתי לסבול משינה קלה חלומות צלולים ואין ספור יקיצות בלילה במעבדת שינה ראו 200 יקיצות ב3 שעות . כל השנים האלה ניסיתי לטפל בבעית שינה וחרדה משינה אבל אף פעם לא ניסיתי או אנשי מקצוע לא ניסו להפסיק לי את הכדורים האלה (בונדורמין\לוריוון) עד שפגשתי רוא מומחה לשינה והתמכרויות סיפרתי לו את השתלשלות העיניים והוא היה בהלם. למה נתנו(רופא משפחה) לאדם כה צעיר כדורים ממשפחת בנזו לכמה שנים? זה בגבול הפשעע. התחלנו תהליך ארוך של גמילה קשה ומייסרת רק מהיבטים הפיזיולוגים וגם הנפשיים ולאט לאט השינה חזרה,לאט לאט החרדה ירדה וכיום כשאני שנה וחצי.אני ישן 4 שעות רצוף שזה הישג אדיר,אין חרדה,לעתים לוקח כדור פנרגן כי הגמילה לוקחת לפחות3 שנים כי יש השפעות אורוכת טווח וזהו. מה שקורה הכדורים האלה גורמים להפרעת עוררות-חרדה וכשזה מתקשר עם מרכיב פסיכולוגי לסיבה בה שימש הכדור הוא הופך את המטרה לחרדה. ואז ההתקפי חרדה הוא יהיו לקראת השינה כי הכדור נלקח למטרת הירדמות. בקיצור,לעולם אל תקחו כדורי שינה ,לעולם לא , בטח ובטח אם יש חרדה קלה מלא להירדם ועוד יותר חמור אם אתם מתחת לגיל 20+. אני חופשי ומאושר וכל הטיפולים הפסיכולוגים האלה כאלה חסרי משמעות וחבל שאנשי מקצוע לא מבינים את ההשפעה של הכדורים האלה. אין בעיה טיפול פסיכולוגי? קודם כל גמילה מכדורי שינה שלא עוזרים(מילא היו עוזרים) לחזור לישון ואז טיפול CBT לחרדה שייתן כלים כדי להתמודד עם החיים וכו'. מקווה שהצלתי מישהו . שחר

08/09/2022 | 14:18 | מאת: מאיה

אתה לא מבין איך עזרת לי . הסיפור הוא דומה מאוד רק שנתנו לי קלונקס לוריוון ובונדורמין ואני שנים סובלת מחסך בשינה ורצון לקום מהמיטה כל הזמן וגם עליי ניסו CBT שרק עורר את החרדה עוד יותר וכשהייתי מגיעה לפסיכולוג גמורה מעייפות לא היה לזה ערך טיפולי. הפסיכיאטר מומחה להתמכרויות אמר לי דברים דומים שאתה מתאר וזה לא יאומן תמיד אמרו לי שיש לי הפרעת חרדה שזה המקור. ונתנו לי ציפרלקס שהחמיר לא יכולתי לישון איתו בכלל ואז קיבלתי סרנדה שהיה דומה לציפרלקס כולם כדורים מעוררים . אבל כל התופעות היו חוסר שינה חמור ביותר. כרגע אני עוברת גמילה איטית מבוקרת מבנזו . טרזודויל+מירו 7.5 ועוד כדור שמוריד את ההשפעה של הGABA שבדיעבד הסתבר שהבנזו עובדים על קולטן GABA ומשם כל והדראקק הפיזי . כבר יש שיפור קל ומוה סוף סוף לצאת מזה .מבטיחה לעדכן,יש תקווה.הלוואי.

15/11/2022 | 16:33 | מאת: רוני

סובלת ממקרה דומה אשמח שתיצור עימי קשר.. רונה בר שדה 0545771769 החסך שינה התחיל בד בבד עת התחלתי לקחת כדורי שינה בשל מחלה פיזית..מאז חוסר יכולת להרדם ללא כדור אינספור יקיצות כאשר לא יכולה לשמור על רצף בשינה..קמה הרוגה ועדיין עוררות לא מוסברת לא מסוגלת להרדם ללא כדור שינה. הצלחתי להוריד לחצי ואת הלוריוון לא מצליחה להפסיק כשם שזה חבל הצלה לחזור לישון מעט למרות שיש לי רק חלומות ומתעוררת..לא ראיתי פסיכיאטר התמכרויות ( אשמח להמלצה בפרטי) מטעמים כספיים. אשמח להתייעץ עמך אני גם די צעירה ולצערי כבר מכורה.

מנהל פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות