נגישות
נגישות

נטילת וואבן או נוקטורנו לסירוגין לצורך הירדמות

דיון מתוך פורום  הפרעות עוררות, שינה ועייפות

10/03/2019 | 09:51 | מאת: חבצלת

שלום. אני בת 42 ,שוקלת 43 קילו וסובלת מבעיית שינה מזה שנתיים. היו לי שתי תקופות ארוכות שבהן בעקבות טריגר מסויים לא הצלחתי להירדם בלילות ונעזרתי בנוקטורנו ובואבן למשך חודשיים בערך,ואחכ לאט לאט חזרתי לעצמי . עם עזרה פסיכולוגית וע"י שהורדתי לאט את המינון. בנוסף לכך ,מאז,כל פעם שהיה עליי לישון מחוץ לבית , לא הצלחתי להירדם ונעזרתי בחצי ואבן. לפני שבועיים התחילה לי שוב בעיית שינה חריפה אך ללא טריגר מודע לצערי. כנראה שהגוף כבר התמכר לואבן. בעבר אפילו רבע ואבן עזר לי ואילו היום רק3/4 מרדים אותי וג"כ רק לאחר שעה -שעה וחצי. היות שכך, לקחתי השבוע לילה אחד נוקטורנו 3.75 שהשפיע מצוין ולמחרת רק חצי שהשפיע פחות טוב אבל ישנתי מספיק שעות עם מספר יקיצות. וכעת לשאלתי: אני מאוד חוששת להתמכר. אני מרגישה שהבעיה כרגע היא רק הפאניקה מלא לישון כי ב"ה כמעט הכל טוב לי בחיים. האם מותר לי לקחת למשל יומיים בשבוע נוקטורנו ואפילו חצי ואחכ בשאר הלילות וואבן לפי הצורך כדי שהגוף לא יסתגל לאחד משניהם? גם עם הוואבן אני מנסה להפחית אבל לצערי אני נאלצת להוסיף עוד רבע כשאני לא נרדמת. מיעוט שינה גורם לי לסטרס בגוף, לדופק מהיר ולקושי גדול יותר להירדם למחרת. אני לוקחת את הכדורים מאוד בזהירות ומודעת מאוד לסיכון שבהם. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אני מסכימה שרצוי לשאוף למנון הנמוך ביותר שיעיל וולשמוש בזמן הקצר ביותר שאפשר בכדורים. אך מצד שני -שמוש בנוקטורנו למשל, למשך כשבוע עשרה ימים בקביעות, ומבלי להפחית במנון לא יגרום לך להתמכרות וכן יכול להפחית את החרדה המתפתחת מפני האופציה של לא להרדם. לאחר מכן תוכלי להתחיל להפחית בהדרגה ובמקביל-הקפידי על כללי התנהגות שינה כפי שנזכר גם בפורום זה וגם במקומות אחרים ... בהצלחה ד"R מיכל לוסטיג

12/03/2019 | 07:04 | מאת: חבצלת

תודה על המענה המהיר. ובכל זאת אני שואלת שוב אם לקיחה של יומיים נוקטורנו בשבוע, ובשאר הימים וואבן בעייתית מבחינה כלשהי. היתרון בוואבן מבחינתי, שאפשר לגרד כל פעם קצת או להוסיף קצת במידה ואיני נרדמת. בנוקטורנו הבנתי שאפשר לחצות למרות שבדף ההוראות כתוב שאסור, אבל אם לא ארדם עם כמות קטנה, לא נראה לי שמותר להוסיף עוד בהמשך הלילה. תודה.

מנהל פורום הפרעות עוררות, שינה ועייפות