שאלה: פפאפא אצל מבוגרים
דיון מתוך פורום ראומטולוגיה ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום וברכה! אני מעל גיל 18 ועדיין סובלת מפפאפא, אשמח למענה על כמה שאלות . לאחרונה יש לי פעם בשבוע התקף :( יכול להיות? שמעתי מכמה רופאים שזה אמור לעבור עד גיל 30 /25 וכו' האם ידוע לך? כמו כן איך ייתכן שבבדיקות דם אין סימני דלקת כלל? תודה רבה!!
שלום טל, PFAPA יכול להיות להמשיך מגיל הילדות לעיתים נדירות עד לגיל המבוגר ולעיתים נדירות הוא יכול להופיע לראשונה גם בגיל המבוגר. התקפים שמופיעים אחת לשבוע מחייבים שלילה של מחלה אוטואינפלמטורית אחרת ולכן יש להיבדק ע"י ראומטולוג. לגבי בדיקות המעבדה - אכן לא סביר שהבדיקות תקינות, בעיקר אם נלקחו במהלך ההתקף ולכן מדגיש את הצורך להיבדק באופן מסודר ע"י ראומטולוג. בברכה, פרופ' אמריליו - ראומטולוג ילדים