דחיפות לטיפול ואבחנה?
דיון מתוך פורום ראומטולוגיה ילדים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב בתי בת 15 סובלת מכאבי בטן ועצירות, נשירת שיער עייפות, לעיתים מקור גם בימים חמים. בבדיקות ANA 1:640 הרופא שיער שמדובר במחלת רקמת החיבור ולאחר בדיקות נוספות ציין שלא מדובר בזאבת. וקבלנו הפניה לראומטולוג ילדים. כמובן שהתור הקרוב בעוד כשנה. כשבינתיים הילדה סובלת. על כן אשמח למידע: אילו בדיקות נוספות נדרש לבצע על מנת לקבל אבחנה סופית/חד משמעית? ומה הדחיפות בהתחלת טיפול (עקב התור המאוחר מאד) ואיך אפשר להקל על הילדה ? או בקיצור - מודאגת ואשמח לעיצה. תודה
שלום מאי, ראשית עלי לציין שהתורים למרפאות החוץ בבתי החולים הם בד"כ הרבה פחות משנה בתחום שלנו ובכל מקרה במידה ורופא הילדים חושב שמדובר במשהו דחוף - הוא תמיד יכול ליצור קשר עם אחד מהרופאים המקצועיים. לשאלתך- בדיקת ANA אינה ספציפית למחלות אוטואימוניות והיא יכולה להיות קיימת גם בכ-10% מהאוכלוסיה הבריאה. מומלץ אכן להתייעץ עם ראומטולוג ילדים במקרה שיש חשד למחלה אוטואימונית. בברכה, פרופ' אמריליו - ראומטולוג ילדים